Friday, May 11, 2012

Hadiah Untuk Ambiga, 'Gerai Burger'.....

TERKEJUT jugak bila tengok ada sebuah 'gerai buger' dihadapan pengerusi Bersih 3.0 semalam. Ingatkan Ambiga nak adakan kenduri 'doa selamat' kerana, kononnya perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu telah berjaya dan mencapai matlamatnya.

Rupa-rupanya sekumpulan 20 peniaga yang mewakali Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) berhimpun di hadapan kediaman Ambiga di Jalan Setia Kasih 1, Bukit Damansara semalam. Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu mendesak Ambiga meminta 'maaf' secara terbuka kerana menganjurkan perhimpunan haram tersebut dan menjelaskan pampasan kerugian yang dialami para peniaga pada perhimpunan Bersih 2.0 yang lalu dan terbaru Bersih 3.0 di sekitar Dataran Merdeka pada 28 April lalu.

Bengang habis Ambiga, kerana menurutnya, 'pravasi' beliau dan keluarga telah diganggu dan beliau benar-benar terasa dicabar. Sekarang baru beliau tahu, dan pandai pulak menyuarakan tentang 'pravasi'. IBM nak tanya Ambiga, bagaimana pulak pravasi para peniaga dan rakyat jelata yang telah dicermarkan oleh Ambiga dan kuncu-kuncunya yang berdemonstrasi sehingga mengugat 'mata pencarian' para peniaga kecil di situ?. Bagai rakyat jelata pulak, pravasi mereka juga terganggu dan segala perancangan mereka untuk membawa keluarga mereka bersiar-siar di ibu kota dan di Dataran Merdeka terbantut?...Apa jawapan Ambiga pada soalan ini?

Janganlah kerana nak mencari publisiti murahan seperti itu sanggup menutup periuk nasi peniaga-peniaga dan menyusahkan rakyat jelata. Kini, ramai dikalangan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mendesak kerajaan supaya ditarik balik kerakyatan dan pingat 'Dato' yang diberi dan dihadapkan ke mahkamah dengan segera. Bagi IBM, orang seperti Ambiga ini amat-amatlah bahaya kepada negara, apatah lagi ada dalang dibelakang beliau. IBM harap kerajaan melalui KDN tidak lagi berlembut dengan si betina haramjadah yang tak sedar diri ni dan juga mereka-mereka yang terlibat. Bertindak segera sebelum negara kita ini menjadi huru-hara dik kerana gara-gara mereka untuk mengulingkan kerajaan yang ada sekarang. Pengkhianat negara wajib dihukum. ~ IBM 

p/s : Oh ya...sesiapa nak makan burger dengan harga diskaun yang menakjubkan, sila datang ke Jalan Setia Kasih 1, Bukit Damansara, rumah Ambiga. Jualan masih diteruskan. Sila-silakanlah..jangan segan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...