Saturday, January 12, 2013

Perhimpunan Pembangkang Gagal...Gagal!!

 (Gambar Ikhsan Dari Antarapos.com)
KESIAN....KESIAN DIA. Buang masa, buang duit. Perhimpunan pembangkang sejuta orang berakhir dengan aman sebentar tadi, walaupun ada provokasi peserta terhadap pihak polis, tapi...sayangnya cuma 45 ribu lebih saja yang hadir. Gagal..memang gagal.

IBM difahamkan, ada diantara peserta bila ditemu ramah oleh pemberita bahawa mereka hanya diarah datang untuk meramaikan saja dan tidak dibenarkan masuk ke Stadium. Malangnya mereka datang dari jauh, seperti dari Perak, Penang dan lain-lain negeri. Jadi, persolaannya, berbaloikah kedatang mereka ke Kuala Lumpur? Apa jadahnya tak boleh masuk stadium, dan apa kepuasan yang mereka dapat?...kesian..memang kesian. Rakyat di heret tanpa kerelaan dari mereka sendiri.

Dan....bagaimana pulak dengan peserta yang membawa kanak-kanak di bawah umur di perhimpunan tersebut? tidakkah ianya melanggar akta dan syarat-syarat yang telah ditetapkan dan dipersetuji oleh kedua-pihak, penganjur dan polis?  Kalau melanggar syarat-syarat itu, memang le kerja pembangkang. Depa tak penduli itu semua. Janji hasrat mereka untuk berdemo tercapai.

Dipihak polis pula, mereka akan siasat akan hal tersebut, jika ada bukti mereka yang terlibat akan didakwa. Siasatlah...itu kerja korang. Kalau bersalah, hukum je. Biar dia orang tahu bahawa polis serius dalam hal-hal seperti ini. Sekian, ikhlas dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...