Tuesday, January 29, 2013

Siapa Anwar Bercakap Tentang 'Wasatiyyah' Ni???


KETUA Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, konsep kesederhanaan atau wasatiyah yang dianjurkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hanya sekadar ‘mainan di bibir’. Dengan erti kata lain, kononnya beliaulah sebenarnya pemimpin yang bersih dan mengamalkan 'wasatiyyah'. bukan pemimpin-pemimpin dari gulongan Umno. Puiihhh!!...tak malu langsung manusia iblis seko ni.
Bagi pandangan IBM, juga rakyat jelata,  dalam realiti sebenar, rasuah dan penyelewengan wang rakyat tetap berlaku dalam pentadbiran negara sekiranya Pakatan Haram yang dipimpin Anwar memerintah negara. Negara akan jadi hura-hara dan rakyat akan merana. Wasatiyyah memang tidak ada pada akhlak dan peradaban di dalam kepimpinan Pakatan Haram.
Pecah amanah, ambik hak orang lain, putar belit fakta, tidak adil dalam pentadbiran, undang-undang yang berpihak juga mencemarkan nama negara. itulah ciri-ciri yang ada pada pembangkang ni. Jadi, jika Anwar ingin bercakap tentang 'Wasatiyyah' dan menganggap pemimpin negara seperti Perdana Menteri tidak layak bercakap tentang wasatiyyah, IBM nak tanya, bersih sangatkah ketua pembangkang si Anwar ni?. Bagaimana dengan moral dia pulak?
Kalau isteri orang pun dia balun, wasatiyyah apa yang dia cuba nak cakapkan ni?? Maka eloklah cerminkan diri tu dulu. Kesimpulannya, Anwar memang tidak layak menjadi seorang pemimpin negara, hanya jawatan ketua pembangkang sahaja yang dia layak pikul sampai ke tua. Aryios!! Ikhlas dari ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. Bahaya manusia jenis ini. Telunjuk lurus kelingking berkait. Berhati-hatilah, mainan dan spin menyepinnya. Putar-memutarnya. Sendiri yang buat salah , orang lain yang dituduhnya.

    Dulu mana ada demontrasi sana-sini, entah apalagi. Apa yang kerajaan buat semua tak betul. Lihat apa jadi Di Selangor, di Pulau Pinang semua tak keruan. Hanya retorik sahaja. Cakap tak serupa bikin. Inilah jadinya.

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Memang bahaya manusia yg bernama Anwar ni. Kalau di Thailand dh lama dia ni kena tembak. Elok benarlah kita berkerja kuat utk kemenangan BN di PRU ke-13 nanti. Mai kita tolak Anwar dan Pakatan Haram dan juga pencacainya ke longkang, pastikan mereka tumbang di PRU nanti. Insyallah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...