Wednesday, July 11, 2012

DAPig Memang Tamak Dan Gila Kuasa, Hanya Pas Dan PKR Je Yang Tak Sedar..


SIKAP tamak dan taksub pembangkang akan dinilai sendiri oleh rakyat Malaysia terutama apabila DAP dikatakan mahu bertanding sehingga 90 kerusi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). Tamak habis DAPig ni. Tapi, apa kata rakan kongsi Pakatan Rakyat yang lain? Boleh ke DAP bertanding sebanyak itu?

Menurut berita yang IBM dapat, memanglah hasrat DAP yang mahu menampakkan ia sebagai parti dominan dalam pembangkang pasti sukar diterima sekutunya iaitu Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR). Persoalan yang timbul kini, mengapa apabila DAP bersuara, Pas dan PKR seolah-olah kaku untuk menjawap. Kenapa? Dah kena nasi kangkang ke korang semua?

Ini jelas, sekiranya Pas dan PKR berdiam diri, bermakna mereka (Pas dan PKR) memanglah parti pak turut, hidung kena cucuk dan yang lebih manis disebut sebagi parti yang tidak 'bermaruah'. Pas dan PKR sanggup mengadaikan maruah bangsa, agama dan negara semata-mata takutkan DAP. 

Oleh itu, memang benarlah parti DAP ini sebagai parti 'diminan' dalam pakatan pembangkang. Kalau Pas dan PKR masing-masing bertanding di 66 kerusi, sedangkan DAP mahu bertanding sehingga 90 kerusi pada PRU ke-13 nanti, apa ke jadahnya ni? dan ini terbukti DAP benar-benar nak menjadi Perdana Menteri. Pas dan PKR tak faham-faham lagi ke? HAMPEH betui korang ni. Dasar pengkhianat bangsa.

Bila IBM fikir-fikirkan hal ini, memang naik darah dibuatnya. Apapun, kalau nak di nasihatkan puak-puak Pas dan PKR ni, bukannya mereka nak dengar, malah kita di hentamnya balik. Biarkanlah mereka berpeluk-pelukan, bercium-cium mulut dengan DAP, IBM pasti satu hari mereka (Pas dan PKR) akan sedar. Kita, orang-orang Umno/BN, teruskan perjuangan kita, kuatkan semangat, rapat-rapatkan barisan, bekerja lebih kuat, insyallah, kita kan meraih kemenangan di PRU ke-13 nanti. 

Fikir-fikirkanlah sejenak, kerana berfikir sejenak itu boleh merubah segala-galanya. Sekian dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA 

3 comments:

  1. Salam tuan empunya blog,

    Tok mohon pertukaran link,

    http://tokgajah46.blogspot.com

    terima kasih

    ReplyDelete
  2. W'kumusallam. Tak ada masalah. Insyallah akan saya linkkan blog tuan di blog saya. ~ IBM

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...