Monday, July 23, 2012

Ingat 13 Mei Ingat Kit Siang, Pencetus 13 Mei....

 TENGKU Adnan Tengku Mansor melayan tetamu pada program berbuka puasa beramai-ramai Maidatul Rahman di Presint 8, Putrajaya malam kelmarin.
JANGAN cakap tak serupa bikin. Itulah teguran dan sindiran yang ditujukan oleh Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor terhadap pemimpin pakatan pembangkang khususnya pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang mengotakan janji untuk bekerjasama dengan kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi memastikan peristiwa 13 Mei 1969 tidak berulang.

Beliau berkata, BN tidak mahu sejarah hitam itu berulang dan menggugat kestabilan, keamanan dan ketenteraman awam yang dinikmati sekarang. "Saya berharap mereka (pakatan pembangkang) akan lakukan seperti apa yang mereka cakap. Jangan cakap tidak serupa bikin," katanya selepas menghadiri program berbuka puasa beramai-ramai Maidatul Rahman anjuran UMNO Bahagian Putrajaya di sini malam kelmarin.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur bahawa pakatan pembangkang sedia memberi kerjasama penuh kepada BN untuk mengelak rusuhan kaum tahun 1969 berulang.
Inilah wajah pencetus 13 Mei yang banyak meragut nyawa orang-orang Melayu. Tengok mukanya macam sial je.
IBM tak nak komen panjang-panjang tentang peristiwa 13 Mei ini, kerana IBM yakin semua rakyat Malaysia sudah tahu cerita yang sebenarnya. Apa yang di katakan oleh DS Tengku Adnan, memang ada asasnya, dan kepada Lim Kit Siang, jangan cuba-cuba nak timbulkan perkara yang serupa dan pastikan ianya tidak berulang lagi.
Jika berlaku lagi, amatlah buruk padahnya. Kepada Lim Kit siang, sekali lagi di ingatkan supaya jaga mulut, bahasa dan kata-kata semasa berceramah nanti. Maklumlah PRU ke-13 akan berlaku bila-bila masa sahaja.  IBM rasa sudah tentu DAPig ni akan mengunakan isu-isu yang sensentif yang akan menguris hati organg-orang melayu. Tapi...bukan melayu Pas, juga bukan melayu PKR, melayu UMNO kerana melayu UMNO masih mengingati dan berjuangan habis-habis di atas peristiwa tersebut. Bagi orng-orang melayu Pas dan PKR, itu kisah lama, harus dilupakan begitu saja kerana DAPig adalah rakan kongsi mereka untuk memerintah negara.
Oleh itu, fikir-fikirkanlah wahai Lim Kit Siang, kerana kami tahu, cita-cita kamu besar, tinggi, untuk menjadikan Malaysia ini sebuah negara 'Repablik' seperti Singapura sekiranya Pakatan Rakyat dapat menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN). Tapi....langkah mayat kami dulu. Itulah sumpah kami, orang-orang UMNO dan BN. Sekian dari saya. Selamat menjalankan ibadah Puasa, semoga puasa kita di tahun ini lebih baik dari tahun-tahun yang sudah dan selamat berbuka puasa. ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. Dalam gambar tu, aku nampak Ku Nan sendukkan lauk guna tangan kiri. Kurang sopan tuuu...tambah lagi awak tu pemimpin. Guna lerr tangan kanan kalau nak beri orang makan!! nampak lerr kita ni maseh beradab tinggi!!

    ReplyDelete
  2. Salam smd,

    Mungkin Ku Nan tu lefthanded...itulah sebabnya. Tak baik menuduh yg bukan2 dan buruk sangka dibulan puasa ni. Ku Nan tu ikhlas buat kerja tu..jgnlah di jadikan isu politik...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...