Wednesday, July 25, 2012

Jom Berbuka Puasa Di Masjid Putra!!

SEBAHAGIAN daripada orang ramai yang berbuka puasa di Masjid Putra di Putrajaya semalam.


PUTRAJAYA – Jika anda mahu menikmati suasana berbuka puasa yang lebih afdal, mungkin Masjid Putra di Presint 1 di sini menjadi tempat yang sesuai untuk anda mencubanya. Masjid tersebut sudah 14 tahun berturut-turut menganjurkan program berbuka puasa secara percuma untuk pengunjungnya sejak tahun 1999.
Kebanyakan mereka yang berbuka puasa di masjid tersebut bukan sahaja terdiri daripada warga Putrajaya malah pelajar dan pelancong asing. Imam Besar, Abd. Manaf Mat berkata, lazimnya kira-kira 4,000 jemaah memenuhi masjid untuk solat Maghrib, Isyak dan tarawih. Beliau berkata, daripada jumlah itu, kira-kira 1,600 jemaah akan berbuka puasa di masjid berkenaan berbanding sekitar 1,300 orang pada tahun sebelumnya.
“Kami menyediakan kurma, kuih-muih dan air untuk berbuka puasa sebelum menunaikan solat Maghrib. “Selepas itu, barulah kesemua jemaah berbuka dengan nasi dan lauk-pauk,” Apa kata kita semua cuba ke sana. Bulan Puasa ni elok juga kita pusing-pusing dan sembahyang sunat tarawih di setiap masjid dan surau kalau kita berkesempatan. Kalau asyik tempat kita je, boring pulak. 
IBM rasa, mungkin besok akan ke Masjid Putra untuk berbuka puasa dan sembahayang sunat tarawih. Jalan-jalan cari pengalaman di bulan Ramadhan. Rakan-rakan pembaca sekelian macamana?...nak ikut tak?....jom kita. ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...