Friday, July 6, 2012

Tak Sangka Sayang Betui Pok Nik Pada Anwar...Ada Apa-Apa Ke??

RAMAI yang dah tahu. Itu hanyalah helah dan lakonan si Anwar untuk mendapat simpati dari orang ramai. Manalah tahu, kot-kot lakonannya menjadi. Begitu jugalah Pok Nik si tua bangka yang tak sedar diri ni. Pujuk konon. Podahhhh!. 

Sebenarnya, Anwar sendiri sudah nampak akan kekalahan pembangkang di PRU ke-13 nanti. Memang sukar untuk menawan Putrajaya. Maka, seperti biasa dia mencari helah, berfikir sepanjang malam, sepanjang hari, sepanjang bulan bagaimana nak 'kelentong' rakyat agar bersimpati dengan beliau. Panjang akal si nuar ni. Sang kancil pun kalah.

Pok Nik ni biasalah. Nak tumpang tui. Maka, terpaksalah pujuk dan keluarlah ayat-ayat power dari mulut ulama semak ni, kononnya berjuang dalam politik samalah seperti mengajar, mengajar rakyat. Anwar meluahkan perasaanya untuk bersara di dalam politik dan kembali untuk menjadi pendidik kerana kerjaya asalnya sebelum menyertai politik adalah menjadi pendidik.

Kalau betul le tu, elok bebeno si Anwar tu bersara. Rakyat dah menyampah tengok muka  si nuar tu.  Pok Nik, tak payahlah ko nak bodek si Anwar tu kerana bayang-bayang kekalahan pembangkang di PRU ke-13 nanti sudah jelas kelihatan. Apa kata Pok Nik tawarkan Anwar untuk menjadi Menteri Besar Kelantan. Itu pun kalau Kelantan masih boleh mempertahankan pemerintahannya  pada PRU ke-13 nanti. Bagaimana sekiranya Pas tumbang di tangan Umno nanti?...hehehe...Pok Nik hilang, Anwar pun hilang. Fikir-fikirkanlah. Sekian dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...