Monday, July 18, 2011

MIC Positif Kaum India Sokong BN Di PRU - ke 13, bagaimana pula MCA??

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN DALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Dengan perubahan minda yang dibawa oleh DS Najib Tun Razak dikalangan pemimpin-pemimpin politik dan diringi oleh pengumuman beberapa program pembangunan khas untuk meningkatkan kualiti hidup kaum India dalam bidang social dan ekonomi kaum India dengan ikhlas, maka perasaan marah yang ditimbulkan oleh parti –parti pembangkang di kalangan kaum India terhadap BN kian redah,malah tanda-tanda kaum India mendampingi BN kian kelihatan di seluruh negara, terutamanya di negeri-negeri yang di tadbir oleh Pakatan Rakyat.

Perubahan minda yang mendatangkan kemerosotan sokongan kaum India tehadap Pakatan Rakyat turut dirasai oleh ketua pembangkang, Dato’ Seri Anwar Ibrahim.Beliau mengaku bahawa akhir-akhir ini sokongan kaum India terhadap Pakatan Rakyat merosot! - IBM

Pemimpin-pempimpin MIC berkeyakinan bahawa....

MIC yakin dapat semula sokongan kaum India

[KUALA LUMPUR – MIC yakin akan mendapat 50 hingga 70 peratus sokongan kaum India pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU) nanti.

Timbalan Presidennya, Datuk Dr. S. Subramaniam berkata, keyakinan kaum India terhadap MIC semakin pulih sejak kebelakangan ini dan ia merupakan petunjuk positif kepada parti itu.

“Jika dibandingkan dengan 2008, keadaan MIC sekarang lebih baik dan kita akan terus berusaha untuk mendapatkan sokongan mereka.

“PRU Ke-13 akan datang sangat mencabar tetapi sayap MIC sentiasa bersedia dan mengambil iktibar daripada PRU 2008,” katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan Pemuda, Wanita, Putera dan Puteri MIC di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Turut hadir, Naib Presiden MIC, Datuk S.K. Devamany dan Datuk M. Saravanan; Ketua Pergerakan Pemuda MIC, T. Mohan; Ketua Wanita MIC, Datin P. Komala Krishna Moorthy; Penyelaras Putera MIC, P. Kamalanathan dan Ketua Puteri MIC, Usha Nandhini.

Sementara itu, Subramaniam berkata, pihaknya sentiasa bersedia untuk menghadapi pelbagai cabaran akibat perubahan politik demi mengukuhkan kedudukan parti itu dalam PRU akan datang.

Tambahnya, MIC juga akan bekerjasama sebagai satu pasukan dengan parti komponen BN lain untuk menghadapi PRU Ke-13 dengan perancangan strategik yang teratur.

“Antara kesediaan MIC adalah menarik minat kumpulan sasaran seperti ahli profesional, peniaga, golongan muda dan wanita untuk menyertai parti itu.

“Kita kini juga berhadapan dengan penyakit angin perubahan dalam kalangan generasi muda yang harus diberikan suntikan ubat yang mencukupi untuk merawat penyakit itu,” katanya.

Katanya, generasi muda sekarang yang lahir pada zaman teknologi semenangnya mempunyai pandangan berbeza dan pandangan mereka harus dipertimbangkan supaya mendapat sokongan mereka.]

Antara pendekatan MIC bersama rakyat, program diteruskan bagi menyakinkan masyarakat India terhadap MIC/BN.

Melihatkan kelibat sokongan orang-orang Cina kepada parti pembangkang, khususnya DAP dalam arus politik mutakhir ini, ternyata kita sudah mula gelabah. Apakah selama ini orang-orang Cina tidak pernah menyokong BN?....mari kita sama-sama cari jawapanya - IBM


2 comments:

  1. Salam Sdr Ismail.
    MIC ni kawan kurang yakin sangat. Pemimpin dia dari dulu kalau ditanya, keyakinannya 120%. Selalu melebih-lebih.

    ReplyDelete
  2. W'kumusalam.

    Memang susah nk predict atau nk cari kesohean dari kaum India ni. Tapi, apapun kita cuba mendekati mereka dan berkerjasama agar mereka betul2 akan memberi sokongan yg padu kepada kita. Insyallah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...