Thursday, July 7, 2011

Nak tanya Bersih, Permit sudah adakah??

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA.

- Rupa-rupanya Penganjur Himpunan Bersih ni biol dan tak pakai otak. Kata bekas Presiden Persatuan Pebuam-peguam Malaysia. Mustahil si ambiga tak reti dengan undang-undang negara. Nak buat perhimpunan mestilah ada permit Polis. Mana permitnya, Polis dah luluskan ke?

-Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar kata, Polis sedia menimbangkan permohonan permit daripada penganjur Bersih 2.0 sekirannya mereka memohon. Tapi sampai hari ini Polis belum menerima apa-apa permohonan dari pihak penganjur Bersih.

Kesian Dacing tu. Senget sebelah memikul dosa Bersih !

Sepintas lalu mari kita buat sedikit analisa akan (Gambar) dacing ini. ada juga kaitannya dengan pihak Polis. Polis mungkin mempunyai beberapa sebab untuk tidak meluluskan permit kepada penganjur. Gambar dacing tu melihatkan timbangannya tak seimbang (tak balance), berat sebelah. Itu menunjukkan Himpunan Bersih ini haram, mempunyai niat yang tak baik, hati busuk dan berniat untuk menghuru-harakan negara. Maka Polis berhak untuk tidak mengeluarkan Permit demi untuk keselamatan negara.

Mohon Permit Baru Betul

KALAU TAK ADA PERMIT, MEMANG SAH LAH PERHIMPUNAN ITU HARAM. NAK KATA APA LAGI. MEREKA-MEREKA NI TAK RETI-RETI LAGI KE ? - IBM

2 comments:

  1. Dan kalau tak silap, permohonan permit mestilah seminggu awal kalau ikut prosedur polis.

    Ni dah hari khamis. Karang tak diluluskan kata hak rakyat dirampas!

    Tapi tak mau pula ikut prosedur...

    nama je peguam, tapi bodoh melantun-lantun!

    YNWA!!!

    ReplyDelete
  2. GT. Salam. Pandangan bodoh saya, juak-juak ni mana reti undang2, prosedur. Mereka main lanyak je. Mereka ingat negara ini bapak depa yg punya, dan mereka ni bukan peguam, tapi 'loyar buruk'...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...