Thursday, July 7, 2011

Stadium Merdeka Kata Haram, Stadium Nasional Bukit Jalil pun kata Haram, kemana selepas ini wahai Bersih ?

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Stadium Bukit Jalil yang boleh menampung 90 ribu lebih penonton. Ini yang Bersih nak.

Setelah gagal mendapatkan Stadium Merdeka untuk mengadakan perhimpunan Bersih 2.0 Sabtu ini, Penganjur mungkin mengalih arah ke Bukit Jalil, iaitu Stadium Nasional Bukit Jalil yang boleh menampung lebih 90 ribu 'penyangak', bukan penonton.

Kemungkinan hasrat penganjur Bersih untuk mengunakan Stadium Bukit Jalil juga akan berkecai kerana Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dalam kenyatanya di akhbar semalam tidak akan membenarkan perhimpunan 9 Julai ini diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Kemungkinan dengan kenyataan Datuk Shabery itu membuatkan Anwar akan mencabarkan untuk diadakan sekali lagi 'Debat Khas' mengenai pengunaan Stadium bagi tujuan himpunan Bersih 2.0. Anwar akan buat apa saja.

Mengikut kata Datuk Shabery , jika mereka berkeras mahu mengadakan perhimpunan itu, buatlah di Stadium Shah Alam. Menteri Besar Selangor, Tan Seri Khalid@Khalid gagap telah memberi lampu hijau, maka gunakanlah. Tapi, permit mesti ada. Lagi pun negeri Selangor kan di bawah Pakatan Rakyat. Kuasa di tangan mereka, buat lah.

Sebenarnya si Khalid gagp ni seperti kata perpatah melayu 'Baling batu sembunyi tangan'. Dia beria-ia menyokong perhimpunan Haram ini, tapi takut untuk menghadirkan diri. Bijak tapi bahlol namanya tu. Gagap, gagap. Hancur Selangor kamu kerjakan. Apa lagi, rakyat Selangor macamana? nak si Khalid gagap ni ke?..fikir-fikirkanlah. - IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...