Thursday, July 28, 2011

Pok Nik lidah bercabang, layak di gelar 'ulama' semak

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Cepatnya dia mengubah kenyataan di akhbar. Semalam kata setuju, hari ini pula kata tak setuju. Tak kah lidah bercabang namanya tu?. Wajarkah orang ini di panggil 'ulama'?. Apakah ciri-ciri seorang itu digelar 'ulama'?. Memaki hamun?, mendoakan orang supaya pecah perut?, berdolak dalik?, menfitnah?...bila le orang tua ni nak bertaubat?

Nak tahu siapa yang saya maksudkan?..hehehe..saya tahu anda pun tahu. Kenyataannya didalam sebuah akhbar hari ini memang jelas menunjukkan jenis manusia apa dia ni. Anda baca sendiri dan nilaikan lah, kan apa, cuma untuk kebaikkan bangsa dan tanah air kita semua. - IBM

Kata Nik Aziz.........
Nik Aziz ubah pendirian mengenai biometrik

[KOTA BHARU Julai - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini mengubah pendiriannya berhubung penggunaan kaedah biometrik dalam sistem pilihan raya.

Jika kelmarin beliau bersetuju dengan penggunaan kaedah itu tetapi hari Menteri Besar Kelantan tersebut berkata, sistem berkenaan amat meragukan.

Katanya, sokongan beliau terhadap kaedah biometrik sebelum ini dibuat dengan 'bersyarat', bukannya sokongan secara langsung seperti dilaporkan akhbar.

Sejak dari awal, jelasnya, beliau menolak perkara meragukan dan berpendapat adalah lebih baik kaedah dakwat digunakan.

"Kebetulan semalam ada kenyataan keluar di Selangor tentang seramai 17,000 pengundi yang bertindih dan 500 daripada senarai nama itu sudah diserahkan kepada SPR.

"Ini membuktikan pendaftaran pemilih memang meragukan, bukan setakat meragukan bahkan salah, jadi kepada sesiapa yang tidak mahu kepada Bersih inilah dia, kotor," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat mingguan Exco kerajaan negeri di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan Jawatankuasa Pas Pusat semalam yang menolak penggunaan kaedah biometrik dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa berkata, penolakan itu berdasarkan dua hujah iaitu sistem biometrik tidak akan dapat menyelesaikan masalah pengundian bertindih dan menghalang penyelewengan dalam sistem pilihan raya.

Sebelum ini, beberapa akhbar melaporkan Nik Abdul Aziz bersetuju dengan cadangan SPR untuk menggunakan kaedah biometrik sekiranya ia membawa kebaikan.

Nik Abdul Aziz berkata, lebih baik kaedah dakwat kekal digunakan kerana ia boleh menyekat masalah pengundian bertindih.]


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...