Saturday, November 26, 2011

Awang Hitam Warga Afrika Di Serbu!!

ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

SEREMBAN - Mereka semakin hari semakin berani, biadap, kurang ajar, seolah-olah mereka berada di negara mereka sendiri. Ramai anak-anak gadis tempatan menjadi mangsa mereka, samada diusik atau digoda. Begitu juga dengan penyalahgunaan dadah. Ramai awang hitam ini terlibat.

Malam semalam, operasi pihak berkuasa terhadap warga Afrika diteruskan di negeri ini dengan 100 orang diperiksa oleh pihak imigresen di sebuah apartmen berhampiran sebuah kolej swasta di Nilai.


Operasi Program Penyelesain Menyeluruh Pekerja/Pendatang Asing Tanpa Izin (6P) yang bermula 10 malam itu turut memeriksa 60 rakyat dari negeri lain. Pengarah Jabatan Imigresen negeri, Faizal Fazri Othman berkata, operasi itu bertujuan mengesan warga Afrika yang menyalahguna pas pelajar, tinggal lebih masa selain penglibatan dengan dadah.

Kesemua yang ditahan itu akan dihantar ke Depot tahanan Lenggeng, dekat sini sebelum didakwa atau diusir pulang ke negara asal mereka.

Diharap pihak yang berwajib bertindak pantas bagi membenteras masalah awang hitam ini yang seolah-olah sukar di atasi. Ayuh, jangan kita di permain-mainkan oleh pendatang asing seperti awang hitam ini. Negara kita ada undang-undang, gunakan, insyallah. Ikhlas dari saya yang benar : IBM
[----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------]


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...