Sunday, November 27, 2011

'WASATIYYAH' Mendidik Rakyat Berfikir, Bukan Macam Pemikiran Pembangkang, HAMPEHHH!!!

ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

KUALA LUMPUR - Tan Sri Muhyiddin memberitahu, langkag yang diambil oleh kerjaan untuk memperkenalkan konsep dan pendekatan WASATIYYAH atau kesederaan adalah tepat pada masa dam ketikanya.

Timbalan Perdana Menteri menyatakan bahawa Wasatiyyah mendidik rakyat berfikir dan bertindak secara bijaksana, berkesan, mengajar agar tidak melampau, ekstrem, fanatik, taksub, jumud serta tidak terlalu liberal seperti yang di amalkan oleh pembangkang sekarang ini.

MUHYIDDIN Yassin, Mohd. Shafie Apdal, Mohd. Ali Rustam, Ahmad Maslan, Rosnah Abdul Rashid Shirlin, Dr. Chandra Muzaffar, Ridhuan Tee dan Dr. Syed Ali Tawfik Al-Attas (tiga dari kiri) pada Seminar Kebangsaan Pemahaman Wasatiyyah di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur, semalam.

Bagi Kerajaan, meletakkan asas tepat apabila mengambil pendekatan sederhana dalam teras dasar untuk memacu pembangunan negara secara berkesan dengan kesejahteraan rakyat menjadi faktor penting.

Menurut Muhyiddin, sifat fanatik dan taksub deperti yang diamalkan oleh pembangkang atau sesetengah pihak, hanya akan menyebabkan seseorang itu menutup fikiran mereka untuk menerima sebarang maklumat daripada pihak yang tidak disenangi sehingga keputusam di buat menjadi berat sebelah.

IBM amat setuju dengan saranan TPM tu. Memang itulah yang sepatutnya kita buat. Jangan terikut-ikut cara pembangkang, fikiran mereka cetek, ada otak letak kat buntut. Hehehehe....ikhlas dari saya yang benar : IBM.
[----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------]
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...