Thursday, August 23, 2012

Hadi Awang Khianati Bangsa Melayu Bersekongkol Dengan DAP Buang Kakitangan Awam Melayu Di Pulau Pinang...Biol Punya Orang Tua!!!


HANYA satu cara untuk mengambil kembali negeri Pulau Pinang dari DAP. Beri mandat pada Barisan Nasional (BN) pada PRU ke-13 nanti. Itu nasihat Presiden Ceupacs, Datuk Omar Osman kepada kakitangan awam Melayu di Pulau Pinang yang akan diberhentikan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang. Tiada cara lain lagi. Mengikut katanya, tindakan memberhentikan ramai kakitangan awam Melayu di Pulau Pinang mungkin ada kaitan dengan hasrat pembangkang untuk mengurangkan 30 peratus jumlah golongan tersebut di negara ini.

Presiden Ceupacs, Datuk Omar Osman
Jika benarlah dakwaan kerajaan DAP Pulau Pinang telah membuang ramai pekerja (kakitangan awam) Melayu dalam pentadbirannya, amat-amatlah dikesali. Tindakan itu langsung tidak boleh diterima dan ia merupakan satu penghinaan kepada kakitangan awam. Jadi, dimana yang dikatakan pembangkang prihatin terhadap rakyat dan ingin membuat perubahan sekiranya diberi mandat untuk memerintah negara? Sedangkan baru dapat memerintah di beberapa negeri, pembangkang sudah mula tunjukkan belang mereka dan lupa pada janji-janji mereka pada rakyat.

Sehubungan itu, Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja di dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs), sekali lagi menyeru dan menasihati kakitangan awam agar bijak membuat pilihan pada pilihan raya umum akan datang bagi memastikan nasib mereka terbela. Sudah tentulah Barisan Nasional (BN) yang jadi pilihan mereka. Itu sudah pasti. Mulanya timbul bahawa kerajaan  DAP Pulau Pinang telah membuang ramai pekerja (kaitangan awam) Melayu ditimbulkan oleh seorang wanita yang merupakan pekerja di sebuah Jabatan kerajaan di negeri itu mengadu kepada Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang pada sesi dialog di Majlis Rumah Terbuka Bersama Perantau anjuran PAS kelmarin.

Wanita yang enggan dikenali itu juga mempersoalkan kerjasama PAS dan DAP dalam konteks menjaga hak orang Melayu di jabatan kerajaan di bawah pentadbiran parti yang diketuai Lim Guan Eng. Kalau para pembaca semua masih ingat lagi akan kenyataan Setiausaha Penerangan DAP, Tony Pua bahawa kerajaan DAP akan mengurangkan kakitangan awam dan menamatkan perkhidmatan mereka yang tidak efisen jika parti itu memerintah. Masih ingatkah anda semua?

Keratan dari sebuah akhbar berbahasa Cina akan kenyataan Tony Pua untuk membuang kakitangan awam

Bebalik kepada soalan yang di ajukan oleh wanita tersebut, Abdul Hadi menjawab dengan cara yang amat tidak sedap di dengar, seolah-olah menyokong tindakan yang diambil oleh rakan sekutunya apabila menyatakan tindakan tersebut adalah perkara biasa kepada setiap parti yang memerintah. Perkara biasa? kepala hanguk si tua bangka ni. Memang sial dan tak bertanggung jawab langsung. Ibarat mencurah pasir ke periuk nasi orang, itu yang dikatakan perkara biasa oleh seorang yang bergelar ulama dan Presiden parti pulak tu. 

Apa le benggapnya pemimpin-pemimpin PAS ni. Bangsa sendiri di buang kerja dikatakan perkara biasa? Habis, bagaimana mereka-mereka tu nak menaggung keluarga mereka setelah hilang mata pencarian mereka? Langsung tak pakai otak pemimpin-pemimpin Pas ni. Adakah ini parti yang anda sanjung dan nak dijadikan pemerintah di negara kita ini? Fikir-fikirkanlah wahai rakan-rakan diluar sana. IBM nak tanya sama Abdul Hadi, adakah apabila Barisan Nasional (BN) mengambil alih kerajaan negeri dari pembangkang, contohnya di negeri Terengganu, BN membuang kakitangan awam yang sebelum itu berkhidmat di bawah payung PAS? Jawapannya, tidak pernah langsung.

Sedih, sungguh sedih. Mungkin dunia dah menghampiri kepada akhir zaman, kiamat sudah hampir. Itulah sebabnya, sejak ke semenjak ini, manusia yang sebangsa dan seagama tindas menindas sesama sendiri. Bangsa lain ketawa dari jauh. Hati mereka puas melihat umat Islam yang berbangsa Melayu bercakaran sesama sendiri. Kecewa sungguh hati ini. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. cuba bungkuskan beliau dlm pru13 nanti, nk dengar dia ckp "itu biasa"...

    ReplyDelete
  2. Salam usin,

    Itu sudah semestinya. Kena ajar sikit org tua bahlol yg mengelarkan dirinya seorang ulama dan warak konon. Terimalah balasan dari allah swt nanti. Buang pekerja sebangsa dan seagama perkara biasa? kepala otak dia.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...