Friday, August 31, 2012

Pakat Ekonomi Ramal BN Kekal Memerintah. Kempunan Le Anwar Nak Jadi PM Ye. Boleh 'Bersara' Dari Politik. Kesiannn Dia!!

GENG-GENG  Anwar jangan marah tau. Ini bukan IBM kata, tapi....penganlisa dan pakar ekonomi yang kata. Ini kerana Program transformasi yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mampu memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN)  umum akan datang.

Ketua Ahli Ekonomi Asia Tenggara dan Asia Selatan Economist Coporate Network, Justin Wood, berkata pelabur melihat program pembaharuan yang dilaksanakan sejak dua tahun lalu sebagai salah satu faktor penting keputusan pelaburan mereka di negara ini.

Justin Wood
BN akan terus memerintah. Beliau meramalkan kerajaan yang sama selepas pilihan raya. Ekonomi Malaysia kukuh dan pelaburan lansung asing (FDI) semakin meningkat. "Semua ini disebabkan keprihatinan kerajaan sedia ada terhadap setiap maklum balas yang ditimbulkan oleh pelabur asing sebelum ini,” katanya ketika taklimat tinjauan ekonomi Malaysia anjuran Philip Morris (Malaysia) Sdn. Bhd disini semalam.
Wood berkata, satu daripada kriteria paling penting yang dikehendaki oleh pelabur asing dalam sesebuah negara adalah kestabilan politik diiringi dasar yang jelas dalam satu pakej.
SUMBER : Selangordaily.com

____________________________________________________________________________________________
IBM rasa ini yang Anwar @ sesumpah tu tak mahu dengar. Hilang steam dia nak jadi Perdana Menteri. Dah lama bebeno dia menanti dan mengidam nak jadi PM, tiba-tiba Mat Salleh ni pulak potong steam si nuar ni. Hancur lebur hatinya. Hasrat nak menawan Putrajaya tidak akan kesampian. 

Nampaknya sekali lagi berpihak kepada BN, kerana transformasi yang DS Najib ilhamkan betui-betui menjadi dan memikat hati rakyat. Janji Ditepati.  BYE..BYE ANWAR!! Sekian dari ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

3 comments:

  1. .

    (( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



    Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

    Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

    Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

    Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


    (Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

    ReplyDelete
  2. Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO,

    Singkat sungguh fikiran korang. Bukan UMNO yg tolak HUDUD, tapi..PAs yg berdolak-dalik dan takut utk melaksanakan HUDUD kerana takut kepada rakan kongsinya DAPig yg tak setuju kepada hukum hudud. Mereka (DAPig) telah mendalami hukum hudud yg sebenarnya. Pas selama ini telah membohongi DAP bahawa bangsa lain tidak akan di hukum mengikut hukum hudud sekiranya melakukan kesalahan.

    Contohnya, sekiranya seorang muslim mencuri dan seorang orang kafir juga mencuri, hukuman potong tangan yg mengikut hukum hudud akan di kenakan kepada org muslim (islam) sahaja, org kafir (cina) di lepaskan. inilah yang dipertikaikan dan ini juga yg memyebabkan Tun Mahathir semsa jadi Perdana Menteri tidak bersetuju dan tidak meluluskan hukuman hudud. Itu adalah Hudud yang direka sendiri oleh Pas. bukan Hudud yang mengikut hukum allah dan syariah Islam.

    Pas terus berbohong apabila di desak oleh DAP, semata-mata takut hilang undi org2 cina di PRU nanti. Maka, jelaslah Pas bukanlah parti Islam yg sebenarnya. Pas adalah Parti Agama Sesat yg telah menyesatkan pengikut2 fanatiknya, seperti anda. Pemuda dan Puteri UMNO tidak bodoh. Yang bodoh adalah pengikut2 Pas yg terlalau jahil yg menganggp menyertai Pas akan MASUK SYURGA bulat2, tanpa di soal di akhirat nanti. NONSENSE!!

    Yang sediahnya, Pas dilihat semakin BODOH, ikut telunjuk DAP. Mana pemimpin2 Pas yg begitu lantang mengkritik UMNO?....mcm tak telo bila di sergah oleh DAP. Oh malunya melayu Pas. Melayu Pas memang BODOH......fikir-fikirkanlah......selamat beramal!!...Takbirrrrrrrrr!!!

    ReplyDelete
  3. Kata Tun Mahathir : Saya Tolak HUDUH bersebab. Nak tahu apa sebabnya?....Sebab, Pas melaksanakan hukum HUDUD mengikut caranya. Hukum yang di lalsananakan oleh Pas adalah rekaan Pas yg mana tidak bersikap adil kepada umat Islam. HUDUD mengikut cara Islam sebenarnya, meliputi semua bangsa, tak kira org Islam atau pun org kafir sekiranya di dapati bersalah dengan bersaksikan org2 yang alim dan warak.

    Itulah yg DAP takut dan tidak setuju hukum hudud di laksanakan. Adam faham bro. Jangan jadi bodoh dan jadi pengikut ikut-ikutan Pas yg tidak menjaminkan syurga, kerana utk ke syurga terletak di tangan kita sendiri dgn berbekalkan segala amalan kita di dunia ini. Bukannya kerana masuk Pas dan jadi pengikut setia Nik Aziz atau Hadi Awang atau pun Mat Sabut dan syaitan2 Pas yg lain. WA.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...