Saturday, August 11, 2012

"Janji Bersih"....Tu Janji Pak Samad Nyanyuk. Tak Boleh Pakai!!!


CUBA anda teliti betui-betui gambar Pak Samad yang dibawah ni.  Nampak macam dia sedang berfikir sesuatu sebelum nak menjawab atau buat komen apabila ditanya oleh pemberita. Dah tentu didalam kepala dan otak kuningnya cuba mencari idea bagi menegak benang basahnya. Memang tak sedar diri betui orang tua nyanyuk ni. "Janji Bersih" yang akan diadakan pada 30 Ogos ini di dataran merdeka yang turut di sertai 26 kelompok NGO, adalah idea dari orang tua ni yang tak habis-habis nak menyusahkan kerajaan dan rakyat.

Tenguk le tu, rambut dan janggutnya, tidak terurus, macam orang gila talak atau hilang isteri. Tak tahu apa lagi nak diperkatakan pada orang tua seko ni. Bila pihak Polis mendakwa bahawa program 'Janji Bersih" ni ada unsur-unsur politik, si tua ni melenting habis. Marah dia pada polis. Katanya, itu bohong. Tidak wujud untuk mempolitik sambutan kemerdekaan. Ianya dibuat untuk menuntut janji Bersih yang lalu yang kononnya belum lagi ditunaikan oleh kerajaan.

Maka, dengan itu, polis melalui bossnya, Tan Sri Ismail Omar telah membuat kenyataan dan mengingatkan agar gabungan NGO itu tidak mempolitikkan sambutan 'Ambang Kemerdekan' dengan berbaju kuning di dataran merdeka pada 30 Ogos ini. KLIK DISINI.....Ada mesej penting dari KPN yang harus kita tahu.

Kepada Pak Samad nyanyuk ni, kalau nak berdemo dengan baju kuning ko tu, teruskan. Tapi..sekiranya berlaku sesuatu, tanggung le sendiri. Jangan salahkan pihak polis lagi. Kali ini, tangkap je Pak Samad nyanyuk ni dan sumbat je dalam penjara. Biar dia rasakan. Kalau nak di fikirkan, memang bengang, bengang habis tengok gelagat si tua bangsat ni. Tak habis-habis menyusahkan orang. Sasterawan negara apa benda dia ni? Tarik balik je.............

Pandangan yang agak keras dan lebih sikit dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...