Monday, February 10, 2014

GARA-GARA DITEGUR KEMPEN AWAL ANWAR TUDUH SPR EJEN UMNO!!

ISNIN, 10 FEBRUARI 2014
TERLALU ghairah untuk menjadi Menteri Besar Selangor, Anwar Ibrahim kini dilihat terlalu
desprate dan lansung tidak boleh ditegur seolah-olah negara ini tiada undang-undang dan dialah yang berkuasa ketika ini. Itu baru nak bertanding ADUN yang mana menjurus beliau menjawat jawatan sebagai Menteri Besar negeri Selangor. Itupun kalau dia menang pada PRK DUN Kajang nanti.  Itulah sahaja jawatan yang boleh disandangnya setelah mencuba di beberapa Pilihanraya Umum (PRU) untuk ke Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri.

Perbuatan Anwar berkempen terlalu awal bagi menghadapi PRK DUN Kajang yang mana beliau ditegur oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), membuat Anwar naik angin dan membidas SPR. Sebenarnya, kempen tersebut belum boleh dibenarkan. Malah Ketua Pembangkang itu seperti biasa mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)  sebagai ejen Umno ekoran daripada teguran berkenaan. Mereka hanya tonton TV3. Mereka tak tonton TV1, TV2, katanya.

Beliau berkata demikian selepas mengadakan pertemuan dengan Pengerusi Yayasan Keamanan Sasakawa, Jiro Hanyu yang datang ke Malaysia untuk memohon maaf diatas insiden beliau dihalang memasuki Jepun pada 19 Februari lalu. Anwar turut mengelak untuk mengulas lanjut beberapa dakwaan beliau berkempen sebelum hari penamaan calon yang ditetapkan pada 11 Mac depan. Mungkin kerana malu, Anwar memberi alasan tak nak layan dakwaan-dakwaan ini. katanya.
Hari ini, Isnin, Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata mana-mana pihak yang memulakan kempen sebelum hari penamaan calon boleh dikenakan tindakan oleh pihak polis dan didakwa mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012. "Kempen bermula selepas penamaan calon dan berakhir pada 22 Mac jam 12 tengah malam. Kempen pilihan raya sebelum tarikh itu adalah tidak dibenarkan," katanya. Anwar yang juga Ketua Umum PKR didakwa mengadakan beberapa siri ceramah sejurus diumumkan sebagai calon PRK DUN Kajang, baru-baru ini.
Ini jelas, bahawa Anwar masih ragu-ragu samada boleh menang atau sebaliknya pada PRK DUN kajang ini. Semalam didalam satu sidang akhbar semasa berkempen, beliau menyuarakan bahawa sesiapapun yang bertanding di DUN Kajang ini boleh menang dan beliau menganggap diri beliau sebagai 'underdog'. Hehehehe..baru hari ini kita dapat dengar yang si al-juburi ini merendahkan diri. Ada apa-apa ke nuar?
Kesimpulannya disini, sudah menjadi tabiat Anwar apabila ditegur apa yang beliau buat, maka akan melentinglah dia dan dia akan serang habis-habisan. Dia beranggapan segala apa yang dia buat betul belaka. Inikah pemimpin yang rakyat Selangor mahukan, khususnya rakyat di Kajang? Fikir-fikirkan, kerana apabila Anwar berkuasa, susahlah rakyat untuk menegur kerana Anwar mempunyai sikap tak peduli, ego dan beranggapan bahawa dia sahaja yang betul.
Untuk menyelamatkan Selangor, dan menghalang cita-cita al-juburi ini menjadi Menteri Besar Selangor, jom tolak Anwar dan tolak Pakatan Rakyat pada PRK DUN Kajang nanti. InsyALLAH, negeri Selangor Aman dan negara kita terus berkembang maju. Ingat, kuasa ada ditangan anda semua. Gunakanlah dengan bijak semas mengundi nanti. Syaitan-syaitan PR sedang menunggu untuk memusnahkan Kajang. Wasallam.
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...