Tuesday, November 18, 2014

PAKATAN HILANG AKAL NAK RAYU KE MAHKAMAH PERSEKUTUAN UNTUK BATALKAN KEPUTUSAN PRU-13. GILO KE APA?

SELASA, 18 NOV 2014
SATU lagi kerja bodoh oleh Pakatan haram. Setelah lebih 18 bulan selepas PRU13, Pakatan Rakyat (PR) akan membuat satu lagi percubaan untuk membatalkan keputusannya di Mahkamah Persekutuan dan behujah pilihan raya umum yang diadakan pada 2013 itu tidak bebas dan adil kerana masalah dakwat kekal. Peguam Americk Sidhu berkata, PR sudah mengarahkannya untuk membawa kes ini ke Mahkamah Persekutuan walaupun dua Mahkamah lebih rendah sebelum ini membenarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membatalkan saman mereka tanpa sebarang perbicaraan dijalankan. Americk berkata, plantif di antara yang kalah dalam PRU13 yang diadakan pada Mei 2013, sudah merancang untuk memanggil saksi bagi memberikan bukti semasa perbicaraan. Anak guam kini mahu kami memohon kebenaran di Mahkamah Persekutuan untuk merayu terhadap keputusan majoriti di Mahkamah Rayuan, katanya kepada   pemberita. Mahkamah Rayuan pada 7 November baru-baru ini menegaskan keputusan Mahkamah Tinggi sebelum ini kekal di mana pendakwa hanya boleh mencabar keputusan pilihan raya dengan memfailkan petisyen di Mahkamah. 

Majoriti hakim memutuskan, satu-satunya pilihan bagi pihak yang kalah mencabar keputusan pilihan raya ialah melalui petisyen pilihan raya sebagaimana diperuntukkan mengikut Perkara 118 Perlembagaan  Persekutuan. Maka, disini kita boleh membuat kesimpulan bahawa Pakatan haram ni masih tak puas hati, berdendam dik kerana mereka tewas dan tidak dapat menumbangkan Barisan Nasional (BN) sekali gus menerajui dan menakluki Putrajaya. Mereka menyalahkan SPR diatas kekalahan mereka. Kononnya tiada ketelusan dan menyalahkan pengunaan dakwat kekal. Pada hal semasa mengundi, mereka juga menggunakan dakwat kekal, dan kenapa baru hari ini mereka nak bersuara. Selama satu tahun 6 bulan selepas berlalunya PRU ke-13, rupa-rupanya Pakatan membuat kajian yang amat-amat bodoh dan tak masuk akal ingin membawa dan merayu ke Mahkamah Perseketuan bagi membatalkan keputusan PRU ke-13 yang mana rakyat telah memberi mandat kepada BN untuk memerintah. 

Apa yang berserabut di kepala mereka? Mereka begitu ghairah untuk memerintah negara walau dengan cara apa sekali pun. Lihatlah betapa jahat dan kotornya permainan politik pembangkang ini. Kalau difikirkan pulak, andai kata Mahkamah menyebelahi mereka, maka secara automatik PRU ke-13 terbatal dan kemenangan mereka (pembangkang) juga terbatal. Maka, PRU akan diadakan semula. Adakah mereka begitu optimis yang mereka akan memenangi PRU tersebut?...Belum tentu. Walaupun apa pun, IBM beranggapan bahawa Pakatan Pembangkang ini sudah hilang akal, otak mereka semuanya sudah sewel dan tak lama lagi ketua mereka si al-jub akan masuk dan merengkok dalam penjara. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...