Tuesday, November 18, 2014

SI PONDAN RAFIZI NAK AJAK RAKYAT BERDEMO JIKA KERAJAAN TAK TURUN HARGA MINYAK? PONDAN OH PONDAN!!

SELASA, 18 NOV 2014

APA lagi yang pembangkang boleh buat di negara ini? Kerja depa tak lain tak bukan hasut dan ajak rakyat ke jalanan berdemo. Itu sahaja yang mereka tahu. Mereka (Pembangkang) tidak tahu akan kesusahan dan kerumitan Kerajaan demi untuk memuaskan kehendak rakyat. Pembangkang sepatutnya memberi idea-idea yang bernas dan memahami akan kesulitan yang dialami oleh kerajaan, tapi, tidak, mereka menghasut dan meracuni rakyat supaya bencikan kerajaan. Terbaru, gara-gara harga minyak RON 97 naik baru-baru ini, PKR mengancam untuk mengadakan demonstrasi besar-besaran sekiranya kerajaan masih enggan menurunkan harga bahan api menjelang 1 Disember. Naib Presidennya, Rafizi Ramli berkata demonstrasi di Dataran Merdeka itu akan dijalankan sekiranya harga petrol RON95, RON97 dan diesel masih tidak diturunkan. Jika tidak, si pondan ni dan rakan-rakan Pakatan Rakyat akan memimpin satu demonstrasi mendesak harga minyak diturunkan pada 31 Disember 2014 di Dataran Merdeka. 

Ini ekoran Kerajaan pada hari Ahad lalu mengumumkan bahawa harga minyak RON95 akan diturunkan sekiranya harga minyak mentah dunia turun pada paras antara US$70 hingga US$75 setong. Menurut Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan, penurunan harga tersebut boleh dilaksanakan kerana telah melepasi kadar subsidi yang ditanggung kerajaan. Bercakap lanjut, Rafizi mencabar kerajaan untuk menurunkan harga minyak sebagai ujian kepada hujah mereka bahawa harga barang akan turun apabila Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dilaksanakan. Menurut Rafizi, beliau yakin penurunan harga minyak tidak akan menurunkan harga barangan. 

Justeru, ia sekaligus menafikan hujah kerajaan bahawa GST akan menurunkan harga barang. Penurunan harga minyak akan menjadi ujian yang baik kepada hujah bahawa harga barang akan turun dengan pelaksanaan GST, katanya. Kita tengoklah nanti sejauh mana geratakkan si Rafizi pondan ini. Sebagaimana yang kita tahu, dulu semasa dia menjadi Pengarah strategi PKR, satu benda pun tak menjadi, maka si pondan ini di jatuhkan pangkat. Kini menjawat jawatan sebagai Setiausaha PKR. Sejauh mana kebenaran untuk berdemo secara besar-besaran oleh si pondan Rafizi ni, sama-sama kita tunggu. Mungkin dia nak ikut bossnya al-jub menjadi penghuni penjara Sungai Buloh. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...