Thursday, January 29, 2015

KASI RAMPAS ITU ANWAR PUNYA PASPORT, KATA TIBAI

KHAMIS, 29 JANUARI 2015
BEBERAPA hari kebelakangan ini kita semua sering terbaca akan kenyataan si peliwat tegar, Anwar ibrahim al-jub yang begitu yakin bahawa beliau akan memenangi kes liwat II terhadap bekas pembantu peribadi beliau, Saiful Bukhari. Baik di portal pro kerajaan mahupun di portal pro pembangkang. Itu kata Anwar. Bagimana pula kalau keputusan sebaliknya, Anwar kalah?. Beliau didapati bersalah. Itupun yang kita mahu. Adakah Anwar akan terima keputusan tersebut dengan tangan terbuka dan disulam dengan senyuman yang melirik? Sudah pasti tidak? Jadi, apa keputusan Anwar ketika itu? Protes? berdemo?. Itu sudah jadi kepastian. KIta semua sudah masak dengan kerenah dan perangai Anwar. Anwar akan mengarahkan pengikut-pengikut tegarnya berarak serta berdemo tanda protes. Dalam pada itu, mungkin...mungkin Anwar akan mengambil keputusan untuk meloloskan diri, cabut ke luar negara untuk mencari perlindungan politik. Maka, dengan itu IBM setuju sangatlah dengan saranan yang dibuat oleh Mursyidul Am 'Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim' (TIBAI) yang juga telah membuat laporan polis supaya pihak berkuasa merampas pasport antarabangsa milik Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi mengelak kemungkinan pemimpin pembangkang itu melarikan diri ke luar negara sebelum keputusan rayuan akhir kes liwat membabitkan bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan dibacakan pada 10 Februari ini. 

Mengikut pandangan Mursyidul Am Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI), Muhamad Zahid Md. Arip itu, selain merampas pasport antarabangsanya, Anwar juga perlu dile­takkan di bawah tahanan atau pemerhatian polis. Beliau berkata, langkah tersebut perlu diambil memandangkan Ketua Pembangkang itu sebelum ini pernah melarikan diri ke Kedutaan Turki semasa Saiful Bukhari membuat laporan polis pada 2008 selain pernah mengeluarkan kenyataan mendapat tawaran perlindungan dari negara luar. Menurut Muhammad Zahid, kerajaan juga perlu mengambil iktibar daripada kes bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK), Sirul Azhar Umar yang ‘mela­rikan’ diri ke Australia sebelum keputusan membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu baru-baru ini. Beliau melahirkan kekhuatiran kemungkinan Anwar melarikan diri ke luar negara sebelum keputusan Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari nanti memandangkan beliau masih memiliki pasport antarabangsa. 

Malah Anwar pernah menyatakan dalam beberapa kenyataan dan ceramahnya sebelum ini bahawa beberapa negara menawarkan beliau untuk menetap kerana kononnya beliau dizalimi di Malaysia, kata Muhammad Zahid dalam sidang akhbar selepas membuat laporan berhubung perkara itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi pagi semalam, Rabu. Anwar mengemukakan rayuan tersebut selepas tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rayuan yang mensabitkan dan menjatuhkan hukuman penjara lima tahun atas kesalahan meliwat Mohd. Saiful Bukhari. Oleh itu, Muhamad Zahid menggesa pihak berkuasa bertindak segera bagi mengelak kemungkinan Anwar melarikan diri. Jika melihat kepada ‘kecerdikan’ Anwar, beliau rasa kemungkinan Anwar al-jub untuk melarikan diri itu ada, ujarnya. 

Oleh itu, kepada yang berwajib, bertindak segera sebelum terlambat kerana kita semua sedang berlawan dengan manusia yang terkenal dengan sikap pembohong, penipu, penfitnah, peliwat, pelakon dan mempunyai wajah-wajah yang berubah ibarat seperti 'sesumpah'. Maka, manusia seko ini harus di humban ke dalam penjara kerana disitulah tempat yang sesuai baginya. Jadi, kepada warga dan penghuni penjara Sungai Buloh, sambutlah kedatang Anwar al-jub dengan senyuman yang manis, lepas itu kalau nak 'tibai', tibailah sesuka hati korang. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...