Thursday, January 8, 2015

KEBODOHAN RAFIZI PONDAN TERSERLAH. MEMANG BODOH!!

KHAMIS, 08 JANUARI 2015
DIA ingat dia tu pandai sangat. Hari-hari melalak dalam portal pembangkang ugut kerajaan supaya turunkan harga minyak. Kalau tidak harga barang tidak akan turun. Sekarang sudah terbalik. Harga minyak sudah turun, tapi, harga barang masih tidak turun malah naik mendadak. Jadi, apa pula perancangan bekas Pengarah Strategi PKR selepas ini?. Nak salah kerajaan lagi ke? Apa si pondan ni ingat kerajaan BN  kejam sangat ke? Bagi IBM yang kejam dan tidak berperikemanusian ialah peniaga-peniaga tu sendiri (bukan semua). Mereka mengambil kesempatan untuk mencari untung yang berlebihan dan berlipat ganda. Jadi kenapa harus salahkan kerajaan pulak? Kerajaan pantau, ambik tindakkan saman dan sebagainya, tapi, peniaga-peniaga haram jadah tu tak serik-serik. Tak di makan saman.

IBM setuju apabila Ketua Biro Hak Asasi dan Undang-Undang Gerakan Baljit Singh mempersoalkan apa yang Naib Presiden PKR Rafizi Ramli benar-benar mahukan dalam isu harga petrol di negara ini. Beliau bertanya sama ada Rafizi benar-benar menyebelahi rakyat atau peniaga petrol?. Merujuk kepada kenyataan Rafizi bahawa mekanisme penetapan harga petrol yang digunakan tidak adil kepada peniaga, Baljit gambar (kiri) berkata: Jika harga minyak naik, rakyat akan menderita. Yang mana satu dia lebih suka? Rakyat hilang wang atau kedai minyak buat duit? Baljit berkata, orang awam sudah pun terbeban dengan kenaikan harga barang, walaupun Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) masih belum dilaksanakan. 

Perkara ini berlaku kerana kebanyakan peniaga tidak bertanggungjawab, katanya. Tak lama lagi kerajaan akan melaksanakan GST. Kalau tidak ada apa halangan ianya akan bermula pada April tahun ini, 2015. Kita tengoklah sendiri samada peniaga akan mematuhi dan mengikut arahan kerajaan bagi melaksanakan GST tersebut. Janganlah pulak selepas ini si pondan ni berubah cakap, menyalahkan para peniaga pulak. Biasalah pembangkang. Hari cakap lain, esok cakap lain. Penafian dari apa yang mereka cakap dan janji adalah 'asam garam pembangkang'. Harap maklum. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...