Friday, May 23, 2014

PANAS..PANAS!! PEMUDA UMNO DAN NGO BENTONG MENGAMUK. PEJABAT DAPIGS KUANTAN JADI SASARAN

JUMAAT, 23 MAY 2014
SELEPAS ibu pejabat DAP semalam, pejabat parti itu di Kuantan pula hari ini menjadi sasaran serangan sekumpulan individu. Identiti mereka setakat ini belum jelas tetapi berdasarkan kain rentang yang dipamer dan jaketnya menggambarkan kumpulan itu aktivis NGO dan anggota Pemuda Umno Bentong. Sementara itu, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin hari ini berkata telah mengarahkan anggota sayap kanan parti itu untuk bertenang.

Memakai kain ikat kepada mereka, mereka mengibarkan bendera Pahang dan membawa plakad dan kain rentang menyifatkan DAP sebagai “rasict” (sic) dan “celaka”. Antara kain rentang dikesan juga bertulis: Jangan bermain dengan api, orang Melayu jangan dicabar”. Berdasarkan video yang dimuat naik, kelihatan seorang lelaki meluru ke arah pintu pejabat dan menendangnya ala kung fu.

Kelihatan juga seorang lelaki menggunakan kayu untuk memukul papan tanda DAP. Saksi kejadian Kamarul Hatta Mohamed Ali berkata, perhimpunan jam 3 petang itu disertai pemimpin Pemuda Umno Indera Mahkota. Kamarul berkata, protes itu “agak ganas” dan kira-kira 20 biji telur dibaling. Itu adalah satu pengajaran kepada parti DAPigs supaya jangan mengamalkan 'rasis'. Jangan di cabar kesabaran orang Melayu. Jangan di gugat dan dihina parti orang Melayu, UMNO. 

Umno tidak pernah memainkan sentimen perkauman. Umno tidak pernah menghina parti lawannya. Maka, dalam insiden memaki 'UMNO Celaka' oleh wakil rakyatnya, Rayer, Keling Paria yang sombong itu. Ini menjurus kemarahan orang-orang Melayu dan mereka sudah hilang sabar. Mereka (Melayu) di hina, mereka pula yang kena minta maaf. Apa ke jadahnya ini? Yang buat hal (Keling Paria Rayer) bebas dan masih lagi menghina dan mengelar "Umno Celaka" semasa berkempen di PRK Bukit Gelugor. Apa DAPigs hendak sebenarnya? Ada telo boleh jawab. Wasallam ~ IBM
"JANGAN ADA YANG TAK LALU MAKAN BILA BACA INI. HARAP BERSABAR..BACA PERLAHAN-LAHAN DAN SELAWAT BANYAK2"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...