Saturday, May 31, 2014

CELAKA PUNYA DAP ISU 'KANGKUNG' DIJADIKAN MODAL BUAT PROVOKASI TERHADAP PENYOKONG BN. CELAKA.....MEMANG DAP CELAKA!

SABTU, 31 MAY 2014
JOM RAMAI-RAMAI TOLAK DAP PARTI RASIS

TINGGAL beberapa jam sahaja lagi kita akan mengetahui keputusan PRK Teluk Intan. Kita tunggu rakyat pilih siapa. Tapi...DAPigs meneruskan keghairahan mereka walaupun sesi berkempen telah pun tamat dan sesi pengundian bermula. DAP mencari pasal dan seolah-olah ingin mencetuskan pergaduhan. DAP dan penyokong Pakatan menggunakan isu kangkung dijadi modal bagi menyindir Barisan Nasional di Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan. Insiden di Sekolah Kebangsaan Kampung Bahagia kira-kira jam 10 pagi tadi menyaksikan kekecohan berlaku apabila penyokong BN dan DAP yang dipisahkan hanya lima meter dari satu sama lain oleh dua buah kenderaan pacuan empat ronda bertengkar dan pergaduhan hampir tercetus. 

Penyokong BN berang apabila penyokong DAP menggantung kangkung dengan wang kertas RM1 di hujung galah. "Hoi! Kangkung tu turunkan! DAP celaka!" jerit sebahagian penyokong BN ke arah penyokong DAP. Isu 'kangkong' bermual dan digunakan oleh pembangkang sebagai modal kempen mereka apabila kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berhubung penurunan harga kangkung di Kemaman Januari lalu telah disebar meluas dan menjadi bahan sindiran dan gelak ketawa di Internet. Tapi, bagi IBM, kaum depa (Cina DAP) le yang patut di ketawakan kerana mengikut sejarah, nenek-moyang mereka adalah pemakan tegar 'kangkung'. 

Kini, kangkung pula yang menjadi bahan ketawa mereka. Bermakna, mereka mentetawakan dan mempodohkan diri mereka sendiri. Memang celaka dan bodoh Cina DAP ni. Mari kita ketawakan mereka jika calon mereka tewas nanti. Insyallah, calon BN akan menang. Wasallam ~ IBM

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...