Saturday, May 24, 2014

PM BIDAS KELING CELAKA, RAYER, GELAR UMNO 'CELAKA'

SABTU, 24 MAY 2014
BANGSA  mana yang tak marah, melenting bila dihina dan di gelar 'celaka'. Kesabaran seseorang itu tercabar juga bila perbuatan tersebut melampaui batasan. Begitu juga dengan orang nombor 1 negara, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Beliau pun naik angin dan terus membidas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Delima, R S N Rayer kerana mengeluarkan perkataan menghina "Umno celaka". DS Najib dalam laman Facebooknya berkata, kenyataan Rayer itu tidak wajar seolah-olah cuba hendak melaga-lagakan keharmonian rakyat Malaysia. Kita mungkin berbeza pandangan politik tetapi mengeluarkan kenyataan kesat adalah tidak patut.
Beliau bagaimanapun menyeru semua ahli UMNO supaya tidak cepat melatah dengan menentukan undang-undang di tangan mereka sendiri.Tindakan ini mengundang suasana tidak harmoni, lagi pun kita semua rakyat Malaysia, katanya. Sebarang tindakan sepatutnya berlandaskan undang-undang dan kita perlu menjaga imej Umno. Jangan melakukan sesuatu yang tidak bertanggungjawab sebaliknya kita mesti terus mengekalkan nama baik dan reputasi parti kita, kata DS Najib yang juga Presiden UMNO. Kepada DAPigs, jaga mulut pemimpin-pemimpin korang. Nasihat depa jangan terlalu celupar. Tolong jaga sensitiviti kaum lain. 

Jangan salahkan UMNO jika isu masih tidak reda selagi si keling paria, Rayer tidak minta maaf akan keterlanjuran mulutnya yang busuk terhadap orang-orang UMNO. Kalau Rayer teruskan dengan ungkapan "UMNO Celaka', jangan salahkan orang-orang UMNO jika celaka yang ko dapat. Ini bukan satu ugutan, tapi satu amaran buat Rayer. fikir-fikirkan. Wasallam ~ IBM

 
"TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI BLOG INI"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...