Wednesday, December 31, 2014

GAMBAR PEMIMPIN UMNO PADA KAMPIT BERAS PUN DIPOLITIKAN? SUDAHLAH PAS, JANGAN NAK BERSANDIWARA!!

RABU, 31 DIS 2014
HAIRAN dan pelik. Itu pun depa nak politikkan? Puiii!..memang dasar 'anak gampang' PAS ni. Salah ke gambar PM dan pemimpin-pemimpin UMNO yang lain di diletak pada kampit beras tu? Apa yang penting, sumbangan dan bantuan tersebut sampai kepada mangsa banjir. Dan, PAS tak habis-habis menfitnah orang UMNO kononnya pihak berkuasa membuat sekatan di kawasan tidak jauh dari sempadan Pahang-Kelantan menanyakan pelbagai soalan kepada kenderaan bantuan banjir. Mereka tanya permit bawa bantuan banjir. Itu semua bohong dan fitnah dari PAS. Kawasan tersebut adalah kawasan UMNO/BN, maka sudah tentulah disalurkan terlebih dahulu. Mereka (PAS) reka cerita yang kononnya itu tidak sepatutnya berlaku kerana mangsa sedang berdepan dengan kesukaran di tempat pemindahan banjir. 

Banyak kenderaan bantuan dari luar Kelantan terkandas kerana pihak berkuasa seperti cuba melengah-lengahkan perjalanan, kata seorang pencetus (PAS) fitnah  dari Selangor. Mereka juga mendakwa bantuan banjir yang diserah kepada pihak berkuasa di tempat-tempat yang sukar dilalui jalan darat difahamkan dilekat pembungkus berwajah pemimpin UMNO. Itu hak depa, kenapa PAS mempertikaikannhya. Kalau jijik melihat muka pemimpin-pemimpin UMNO, jangan ambik bantuan tersebut, biar korang 'kelaparan'. Ada faham? Tapi, UMNO tidak sekejam itu. Kata mereka lagi tindakan melekatkan gambar pemimpin menyebabkan bantuan yang sepatutnya diagih lebih cepat mengambil masa untuk sampai kepada mangsa banjir. 

Habis tu, kalau PAS berkira sangat, letakkan lah pulak gambar-gambar pemimpin PAS seperti Nik Aziz, Hj Hadi dan yang lain-lain baru mangsa banjir yang dari keturunan dan ahli PAS tahu kerana bila ambik bantuan dan sumbangan dari UMNO/BN, haram dan tak masuk syurga. Betul le buruk sangat peragai puak-puak PAS ni. Dalam keadaan bencana sebegini, masih lagi mereka nak 'main politik'. Memang haram jadah punya PAS. Patutlah kaw-kaw kena balun da dibuli oleh DAPigs dan PKR. Dalam pada itu, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri dilaporkan berkata, apa yang penting sumbangan itu sampai kepada mangsa banjir bagi mengurangkan beban mereka. 

Tak apalah mereka hendak kecam. Yang penting barang-barang daripada kementerian sampai kepada mangsa banjir dan dapat membantu mengurangkan bebanan mereka, katanya seperti disiar sebuah laman berita. Betul tu DS. Itu yang penting. Puak-puak PAS yang mempertikaikan sangat akan hal tersebut, biar mereka pergi 'mampus', dasar tak mengenang budi. Puiiiiiii!. bila le PAS ni nak berubah?  Kalau dah  dasar bodoh macam kaldai  (seperti gambar atas, kanan) tu, tak dapet den nak tolong. Wassalam ~ IBM

6 comments:

  1. orang yg turut serta menyertai sembahyang hajat pm pecah perut serta berdoa BN ko mesti hilang selera bila tau nasi yg dimakan dari beras bergambar DS Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~PESARA AWAL,

      Salam. dik kerana sembahyang hajat nak pecah perut org BN maka 'musibah' banjir luar biasa ini berlaku. Ini kerana gara-gara Parti ajaran Sesat (PAS_

      Delete
  2. Tarik aja bantuan..tengok pemimpin mekq boleh buat apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~shamal66,

      Salam. Bila tarik blk nanti, kejam pulak depa kata BN ni....apa pemimpin2 depa boleh buat...meroyan depa tahu le...

      Delete
  3. ada sbb letak gambar tu. cuba fikir positif.satu sbbnya, bagi mengelak beras tu dijual oleh puak yg tk bertangguungjawab. Dgn ada nya gambar pm, org tau la itu bukan bahan utk dijual. lagi satu, bagi mengelak fitnah, puak yg suka menfitnah umno yg mungkin kata bn tak beri bantuan. puak yg satu ni tak blh diberi peluang langsung, apa sj nk difitnah. umno.bn kena proaktif, jgn beri peluang org menabur fitnah, esp. dap tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Pn. Asmaton,

      Salam. Tepat sekali. Utk mengelakkan daripada berlaku penyewelengan dari puak2 yg tak bertanggunjawab, maka, ilka ada gambar PM dan pemimpin2 Umno yg lain, depa tak boleh nk jual dan sebagainya. Memang lojik. t.kasih Pn Asmaton....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...