Wednesday, December 31, 2014

HARGA BARU RON95 TURUN KHAMIS INI (ESOK). PEMBANGKANG DAN NGO HARAM JADAH TU NAK BERDEMO LAGI KE??

RABU, 31 DIS 2014
BERITA gembira yang di tunggu oleh segenap rakyat Malaysia. Pengumuman harga terbaru petrol di Malaysia sudah tentu menjadi antara perkara yang ditunggu-tunggu oleh rakyat Malaysia. Pembangkang dan NGO (gambar bawah sekali) haram jadah tentu benggang habis kerana mereka nak 'berdemo' secara besar-besar jika kerajaan tidak turunkan harga minyak. Sebelum ini seperti yang kita semua ketahui, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan telah memberi gambaran awal mengenai harga runcit petrol RON95 dan Diesel yang akan berkuatkuasa mulai 2015. Maka, janji itu dikotakan pada esok hari. Pengumanan tersebut dilihat menerusi akaun Twitter Datuk Ahmad Mazlan yang bertarikh 30 Disember 2014, iaitu pada hari semalam (Selasa). Beliau telah memaklumkan bahawa harga runcit bagi petrol RON95 dan diesel dijangka turun kepada sekitar RM1.90 ke RM1.95 seliter mulai Khamis, 1 Januari 2015. 
Menerusi Tweet yang sama, beliau juga mengharapkan para peniaga menurunkan harga barang berikutan penurunan harga runcit bahan api tersebut. Bagaimanapun, harga runcit Petrol dan Diesel untuk Januari 2015 akan diumumkan secara rasmi oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan (KPDNKK) esok, bersamaan 31 Desember. Harga bagi RON95 buat masa ini adalah RM2.30 seliter manakala diesel adalah RM2.20 seliter selepas kerajaan mengumumkan penghapusan subsidi minyak November lalu. 
Terima kasih Datuk Maslan dan kerajaan Barisan Nasional (BN). Jadi, pembangkang, NGO apa lagi korang mahu, nak berdemo jugak ke? Apapun, kerajaan BN tetap kerajaan yang terbaikkkk! Wassalam ~ IBM

2 comments:

  1. Untuk elak malu, puak2 demo akan cakap itu hasil peluh ketiak mereka minta kerajaan turunkan harga minyak. Tak percaya, tengok sahaja esok. Ayat angkat ponggong mereka pasti akan keluar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~usin,

      Puiii!...puak2 depa bolehlah depa kelantong. Apa, mereka ingat rakyat bodoh sgt ke?...kita tgk nanti, ponggong sapa yg terangkat....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...