Wednesday, December 3, 2014

ISU KEKALKAN AKTA HASUTAN : KENAPALAH BENGGONG SANGAT PEMIMPIN PAS SEKO NI??

RABU, 03 DEC 2014
KALAU korang teliti betul-betul cara orang-orang PAS berpolitik, memang kelakar kerana mereka (Orang PAS) selalu benar suka buat Lawak Bodoh yang mana segala apa juga pertikaian dan bangkangan yang mereka buat, adalah sesuatu yang amat-amat tidak boleh di terima pakai. Isu terbaru, ekoran pengumuman Datuk Seri Najib Razak mengekalkan Akta Hasutan 1948. Mengikut kata dan firasat pemimpin PAS yang bodoh lagi benggong ini, ianya bukanlah untuk melindungi orang Melayu dan Islam tetapi mengukuhkan kedudukannya sebagai Presiden Umno. Begitulah kata Mahfuz Omar. Ketua penerangan PAS itu juga berkata, kedudukan Islam dan hak istimewa orang Melayu sudah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan sementara isu seperti tanah rizab Melayu tidak perlu dikukuhkan melalui Akta Hasutan. Terdapat bukti kukuh Akta Hasutan tidak dapat melindungi kesucian Islam dan Melayu. Tanah rizab Melayu banyak berkurangan walaupun dengan penguatkuasaan Akta Hasutan, katanya pada satu sidang media di Ibu Pejabat PAS, Kuala Lumpur hari ini. 
Mahfuz berkata PAS dan Pakatan Rakyat (PR) tidak pernah mempertikaikan peruntukan Perlembagaan berhubung kedudukan Islam, raja Melayu dan hak istimewa orang Melayu tetapi akta itu akan disalah guna untuk melindungi kuasa Barisan Nasional (BN). Perlembagaan negara lebih besar daripada Akta Hasutan. (Tetapi) kandungan dan perkara di bawah akta itu cenderung kepada pendakwaan terpilih dan berat sebelah untuk tujuan politik. Bukan untuk melindungi keharmonian nasional, katanya. Jadi, kalau kita ambil kira apa yang disuarakan oleh si Mahfuz yang bodoh lagi benggong ini, jelas menunjukkan betapa 'low kelas' nya pemimpin PAS ini dan mentaliti mereka begitu rendah sekali. Patutlah dengan perangai yang ada pada mereka yang suka berkelahi dan mencari silap terhadap sesama bangsa dan agama, mereka (PAS) sanggup di buli, di pijak oleh rakan sekutu mereka dalam Pakatan Rakyat (PR) iaitu, PKR dan DAPigs. 
Terang-terang PAS tidak di sukai didalam PR. Jadi, apabila pemimpin PAS yang benggong seperti si Mahfuz ini menyuarakan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengekalkan 'Akta Hasutan 1948' semata-mata untuk mengukuhkan kedudukan beliau sebagai Presiden Umno adalah satu kenyataan orang yang tak pergi sekolah. Tolol, bodoh, bahlol, benggong, semuanya ada terdapat di dalam pemikiran si Mahfuz Omar. Maka, tak payahlah IBM nak tulis panjang-panjang. Korang fikir-fikirkan betapa rendahnya IQ pemimpin-pemimpin PAS yang tidak mahu melihat negara mereka sendiri maju, aman dan makmur. Yang mereka tahu, bangkang, berdemo....itu sahaja. Mereka lebih suka mengajak rakyat keluar berdemo beramai-ramai, bantah apa yang kerajaan buat. Segala kebaikan yang kerajaan buat mereka ketepikan, silap kerajaan, mereka jadikan modal untuk membutakan mata rakyat supaya membenci kerajaan. Itulah kerja depa. Memang HAMPEHHHH!. Wasallam ~ IBM

2 comments:

  1. akta hasutan akan dikenakan kepada PENGHASUT sahaja. jika kita bukan PENGHASUT, apa yang jadi masalah? mungkin pakcik ni ada keinginan untuk menghasut tahap gaban tanpa dikenakan sebarang tindakan. hehehehehe, cerdik!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam usin,

      Memang betul. Kerja mereka (Pembangkang) ni tak lain jadi penghasut. Itu sebab mereka mahu 'akta hasutan' dihapuskan. Maka, bermaharejalel le depa utk buat fitnah yg akhirnya membuat negara huru-hara. Itu yg mereka mahu. Dasar pembangkag memang jadi PENFITNAH tegar. HAMPEHHHH!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...