Sunday, January 18, 2015

SALAH GUNA KUASA : ANWAR AL-JUB CUBA NAK AIBKAN TUN DAIM DENGAN BUKTI YANG BELIAU ADA. BOLEH PERCAYA KE?

AHAD, 18 JANUARI 2015
APA yang peliwat tegar dan pelakun no 1 negara nak buktikan terhadap bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin ni? Si peliwat ni nak jadi hero ke atau sengaja mengada-adakan cerita yang berupa fitnah untuk membalas dendam, dendam lama yang tersemat dihati beliau (Anwar) terhadap Tun Daim. Al-maklumlah Tun Daim ni orang kuat bekas Perdana Menteri (PM), Tun Mahathir yang juga musuh ketat Anwar yang menyebabkan beliau di singkir daripada kabinet dan jawatan Timbalan Perdana Menteri.  Anwar kata, beliau ada bukti. Jesteru, Anwar akan mendedahkan “bukti” yang dimilikinya berkaitan dakwaan salah guna kedudukan bagi mendapatkan kekayaan terhadap bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin, kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), jika dipanggil. Kepentingan perniagaan yang dikaitkan dengan Daim sekali lagi menjadi perhatian, apabila media mesra kerajaan juga melaporkannya. Ia berlaku selepas Daim tampil mengkritik dasar-dasar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Daim pun satu hal. Kau tu dah pencen, dok pi kacau DS Najib tu buat apa? Dah pencen tu buatlah cara dah pencen. Yang sibuk-sibuk tu pasal apa?

Anwar (kanan), ketua umum PKR dan ketua pembangkang, berkata beliau sedia bekerjasama jika SPRM memutuskan untuk menyiasat Daim. Jika beliau di panggil, sudah tentu beliau akan beri kerjasama. Malah, beliau ada bukti kukuh, tegasnya. Agak-agak le apa bukti yang si al-jub ni ada? Janganlah nak reka-reka cerita yang tak ada. Atau sengaja nak cari publisiti murahan? Disamping itu, IBM terfikir, jika bukti yang dikatakan oleh Anwar itu betul dan boleh digunakan pakai oleh SPRM bagi bahan bukti bagi mendakwa Tun Daim, adakah nama Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan pentadbirannya dapat dibersihkan setelah dikritikan hebat oleh Tun Daim? Juga satu kemuskilan berlegar-legar di kepala IBM. Apakah tujuan Anwar al-jub berbuat demekian dan apakah morif beliau (Anwar)?. Apapun, sama-sama kita tunggu kerana kita semua maklum bahawa si peliwat ni mempunyai banyak muslihat dan otak pembohongnya sentiasa berlega-legar di kepala otaknya bagi tujuan mengucar-kacirkan negara dan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN). Oleh itu, sama-sama kita tunggu. Wassalam ~ IBM

1 comment:

  1. Minta Jijah Kipas kemukakan bukti Jam Omega Anwar yang didakwa oleh Jijah Kipas berada dalam simpanan Jijah Kipas semasa ditanya oleh wartawan sebelum ini. Kalau di pihak Barisan Nasional melompat Anwar kata itu dan ini, tapi bila kena pada dirinya siap maki hamun wartawan lagi bila ditanya pasal Jam Omega dia itu, perangai macam haram jadah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...