Thursday, February 16, 2012

BR1M Bukan Rasuah. Tak Percaya Tanya SPRM!!

SEBAGAI seorang penyokong tegar kerajaan Barisan Nasional (BN), IBM amat-amat dan teramat geram tidak terhingga terhadap pembangkang, pakatan haram yang menyebarkan ftinah bahawa Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M)  adalah berupa 'rasuah' kerajaan terhadap rakyatnya. Fatwa mana yang depa pakai?. 


Dalam tulisan di blog IBM semalam, IBM telah jelaskan bahawa bantuan tersebut telah di politikkan oleh pembangkang dan mereka telah menghasut rakyat supaya tidak mengambil BR1M, kononnya ia salah dan dianggap rasuah. Apalah punya sialnya pembangkang ni. Tapi, dalam risikan IBM, didapati depa le yang terlebih dahulu kedepan, mengisi borang dan depa jugalah orang yang terawal mendapat bantuan tersebut. Depa hasut rakyat supaya tidak ambik, tapi depa yang dulu. Memang celaka, dan haram jadah punya pembangkang.

Tengok ni, wa sudah dapat RM500, terima kasih kelajaaan BN....
Ekoran dari kenyataan yang amat mengelirukan dan berupa 'hasutan' dari pakatan haram ni, semalam, Ketua Suruhanjaya SPRM, Tan Seri Abu Kasim Mohammed telah membuat penjelasan di akhbar-akhbar tempatan bahawa bantuan rakyat 1 Malaysia, bukanlah satu amalan rasuah. Mari baca kenyataan beliau semalam :

[Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menafikan dakwaan pihak tertentu kononnya Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 adalah rasuah dari kerajaan. Ketua Pesuruhjayanya, Datuk Seri Abu Kassim Mohamed berkata, bantuan itu adalah untuk meringankan beban rakyat terutama golongan miskin."Itu (BR1M) bukan rasuah," kata beliau semasa sesi soal jawab mengenai Memperkukuh Integriti dan Menghapus Penipuan Perolehan pada Forum Perolehan Kebangsaan untuk Sektor Awam dan Swasta 2012 di sini hari ini.Oleh itu, kata beliau, terpulang pada rakyat untuk memutuskan sama ada mereka puashati dengan usaha kerajaan itu dan bukan menerusi dakwaan parti-parti politik dan badan-badan bukan kerajaan."Jika mereka (rakyat) tidak menyukainya, beritahu (kerajaan)... biarkan orang ramai membuat keputusan," kata beliau.]

IBM kata - "Kalau penjelasan dari Pesuruhjaya SPRM yang begitu jelas, tapi, pakatan haram masih lagi tidak boleh terima, IBM syorkan supaya pemimpin-pemimpin pembangkang ni, ramai-ramai terjun lombong dan pergi mampus. Jangan menyusahkan orang ramai. Memang sudah menjadi asam garam pembangkang untuk membutakan mata dan hati rakyat supaya membenci kerajaan. HAMPEHHHH!!.


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...