Friday, February 24, 2012

Sampai Bila Nik Aziz Mahu Putar Belit Untuk Cuci "Najis" Anwar??

KUALA LUMPUR – Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Idris Haron menyelar sikap Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat yang tidak tegas dalam menyatakan pendirian berhubung sokongan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim kepada usaha menjaga keselamatan Israel.

Katanya, sebagai sekutu pembangkang maka seharusnya kenyataan Anwar adalah selaras dengan pendirian anggota pakatan di dalamnya namun demikian bagaimana pula Nik Aziz boleh menyerahkan ia kepada individu terbabit semata-mata.
“Di mana prinsip perjuangan Pas yang selama ini melaungkang sokongan kepada Palestin dan mengutuk Israel tetapi kemudiannya apabila Anwar menyatakan pendirian menyokong Israel maka beliau boleh menyerahkannya kepada Anwar begitu sahaja?” soalnya.
Terbaru, Nik Aziz dipetik telah menegaskan sekali lagi bahawa pendirian Pas tidak mengiktiraf negara haram Israel dan menganggap Israel sebagai suatu kezaliman, tanpa peri kemanusiaan dan menafikan hak umat Islam, malah merampas hak seluruh rakyat Palestin.
Menteri Besar Kelantan itu menyatakan adalah haram bersekongkol dengan pihak Israel dalam apa bentuk hubungan sekalipun.
Namun demikian, kenyataan Anwar adalah terserah kepada dirinya sendiri. "Persoalanya kenapa apabila terkena pada Anwar terserah kepada dirinya sendiri tetapi jika pada Barisan Nasional (BN) dan UMNO mala pelbagai tuduhan dan fatwa dikeluarkan walhal pendirian kita terhadap Israel adalah jelas. Apa istimewanya Anwar sehingga Nik Aziz tidak berani memutuskan salah atau tidak sebaliknya menyerahkan kembali pada Anwar?" katanya kepada UMNO-Online.
Dilaporkan, semalam Anwar telah mengadakan pertemuan dengan Nik Aziz selama 40 minit berhubung kenyataannya dalam akhbar The Wall Street Journal (WSJ) dan menyatakan bahawa salah faham isu itu timbul disebabkan media UMNO hanya menggunakan sebahagian sahaja daripada kenyataannya terbabit.

“Bagaimana Anwar boleh putarbelitkan Nik Aziz dengan mengeluarkan kenyataan sedemikian sedangkan hari ini apa yang diperkatakan oleh Nik Aziz adalah berbeza. Terbukti Anwar berjaya mencipta helah atau menipu Nik Aziz dengan tambahan satu babak lagi dalam sandiwara politiknya.
“Nik Aziz takut untuk menjatuhkan hukum terhadap Anwar biarpun sudah jelas apa yang dinyatakan oleh Anwar. Persoalannya mengapa Nik Aziz memilih-milih untuk menjatuhkan hukum sedangkan apabila terkena pada UMNO/BN terus saja kata haram tanpa dengar penjelasan.”
Bidas beliau lagi, bagaimana mungkin dalam satu pakatan boleh mempunyai dua pendirian sebagaimana Pas yang menyokong Palestin sedangkan Anwar sebagai ketua pembangkang menyokong Israel.
“Apakah sebenarnya prinsip atau kaedah yang digunakan oleh Nik Aziz dalam mengadili pendirian Anwar sedangkan sebelum ini apa yang diputuskan oleh Majlis Syura adalah berbeza,” katanya.
Sebelum ini, Majlis Syura Pas telah memberikan dua pilihan kepada Anwar sama ada menarik balik kenyataannya atau menyaman WSJ namun demikian tidak ada pula apa-apa bayangan untuk Anwar membuat salah satu daripada pilihan terbabit sebaliknya telah menganggap semuanya selesai apabila telah memberi penjelasan kepada Nik Aziz. - MediaUMNO
p/s : IBM Kata, "Pendekkan cerita, kedua-duanya dah nyanyuk dan gila jawatan. Memang kedua-duanya saling kuda mengkuda semasa sendiri. Nik Aziz ingat dia pandai, Anwar pun ingat dia pandai...akhirnya yang untung, siapa?...DAPig. Mereka ketawa berdekah-dekah dan menunggu masa untuk sembelih dua eko manusia yang tak sedar diri ni.
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA 

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...