Thursday, February 23, 2012

Hilmi Kata Bukan Dia Buat, Musuh Dalam Selimut..Hehehe.Betul Ke Tu??

SIAPA le agaknya 'musuh dalam selimut' yang dimaksudkan oleh Hilmi hingga terbongkarnya gambar-gambar lucah Elizabeth Wong atau nama timangannya Eli iaitu bekas kekasihnya. Berikutan dengan kejadian itu, Hilmi menjadi seorang perlarian kerana di kehendaki oleh polis kerana beliau disyaki dalang disebalik penyebaran gambar-gambar tersebut yang dipaparkan didalam internet tidak lama dulu.

Oleh kerana takut ditahan polis, Hilmi menghilangkan diri bersembunyi, puas di cari oleh polis, tapi tak jumpa. Rupa-rupanya beliau lari dan bersembunyi di Indonesia. Tapi..sepandai-pandai tupat melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Hilmi dapat dikesan. Beliau ditahan oleh pihak berkuasa Indonesia kerana tinggal di Indonesia melebihi had masa dan juga menyamar dengan menggunakan nama lain, takut dikesan oleh pihak berkuasa  Indonesia dan Malaysia.

HILMI semasa ditemu bual wartawan Kosmo! di Polresta, Barelang, Batam, Indonesia kelmarin.

Berikutan dengan itu, hidup beliau bertambah sukar dan penuh dengan keaiban dan begitu juga bekas kekasihnya, Elizabeth Wong. Hilmi percaya, ini adalah permainan kotor politik Pakatan Rakyat sendiri. Bermula pada tahun 2009, Hilmi menjadi buruan polis Kuala Lumpur. Beliau menafikan sekeras-kerasnya pembabitannya didalam menyebarkan gambar-gambar bogel ADUN kawasan Bukit Lanjan itu. Eli adalah kekasihnya, dulu le....tak kan tergamak beliau berbuat demikian. Bagaimana pun, beliau hairan bagaimana dan siapakah yang menyebarkan gambar-gambar tersebut?

Kemungkinan ada 'musuh dalam selimut', lebih kurang begitulah kata Hilmi. Tapi, beliau tidak tahu siapakah musuh yang menganiayanya itu. Beliau tidak menolak kemungkinan ada musuh yang menyimpan dendan dan dengki terhadap beliau atau Eli, maklumlah ketika itu mereka berdua begitu 'intim' bak sepasang burung merpati. Namun, katanya beliau tidak tahu apakah motif mereka berbuat demekian.

Sejak tiga tahun menjalani kehidupan sebagai pelarian sebelum ditahan pada 3 Februari lalu, Hilmi masih disiasat oleh polis Indonesia mengenai dokumen palsu yang digunakan sepanjang berada di Indonesia. Mengikut cerita lagi, Hilmi menanggis mengenang musihabah yang menimpa diri Elizebeth dan dirinya. Mereka mengambil keputusan untuk sama-sama tidak membuka mulut mengenai isu tersebut. Tapi....bak kata perpatah, 'mulut tempayan boleh ditutup, tapi mulut manusia?...hehehe..faham-faham je le. 

Berdasarkan penjelasan Hilmi itu, agak-agak bole ke diterima pakai?...boleh ke kita membuat andaian atau membuat keputusan bahawa Hilmi tidak bersalah?...itu bukan perbuatan beliau dan terinaya?...IBM tahu, anda semua ada jawapanya, dan satu lagi IBM nak tanya. Kalau hubungi mereka ini diteruskan, sudah tentu Hilmi ingin mengawini Eli kerana menurut Hilmi mereka saling cinta mencintai. Dan sudah tentu Eli kena memeluk agama Islam, baru boleh kahwin. Soalan 'cupu emas' IBM, agak-agak le apa nama Islam yang akan digunakkan oleh Eli?...hehehe..saja nak tanya. Sekian.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. Kalau saling bercinta kawin cepat jangan asyik nak membontot jer.Homo cun ni pun kalau boleh nak kawin hari ni jugak dengan sayangku.

    ReplyDelete
  2. pukimaq,

    Kalau Hilmi jadi kawin dgn Eli, bagus le...tapi, selepas itu Eli kena tukar parti le kot...x kan PKR nak terima kerna kononnya Hilmi dah tukar parti sebelum lari ke Indon. Soalan IBM di atas tadi, agak2nya apa nak melayu yg sesuai di beri sekiranya Eli memeluk Islam??...hehehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...