Saturday, February 4, 2012

Seru Untuk Perpaduan, Kesederhanan..Boleh Caya Ke DAPig Ni??

APA le mimpi DAP seko ni tiba-tiba je nak adakan perbincangan mengenai kesederahanaan dengan PM kita. Ada apa-apa ke. Selama ini mereka le yang menolak perpaduan dan Dap juga terkenal sebagai sebuah parti 'rasis'. Tiba-tiba mereka ingin menuju kearah perpaduan pulak.  Pelik ni. Memang pelik.

Setahu IBM, muka inilah yang mencetuskan 13 Mei. Tiba-tiba ada hati pulak nak duduk semeja dengan Perdana Menteri dan menyeru semua untuk bersatu bagi berbincang dan menentang pihak pelampau di negara ini. Siapa pihak pelampau yang Lim Kit Siang (gambar) maksudkan itu?. Dap dan rakan sekutunya le kot?

Setelah sensitiviti umat Islam di Malaysia ini dipermainkan oleh pembangkang seperti DAPig ni, baru sekarang mereka nak berunding dan duduk semeja?. Bagi IBM, ini seolah-olah ada yang tak kena. Kenapa le tiba-tiba saja DAP berpandangan sebegitu. DAP seolah-olah ingin 'menutup bangkai dengan tudung saji'. Tapi...bangkai tersebut jelas kelihatan.

Isu meletakkan kepala babi di perkarangan Masjid ni bukan isu baru. Dah beberapa insiden berlaku. Tapi ianya masih belum dapat di selesaikan. Si pengecut yang melakukannya masih belum dapat di berkas. Memang tindakkan ini menghina agama kita, agama Islam, agama suci kita. Nampaknya Cina DAP ni cuba nak jadi hero dan menyelesaikan masalah ini.

Apapun, IBM rasa, cadangan Lim Kit siang ni ada mempunyai motif yang lain. Bak kata perpatah, 'ada udang disebalik batu'. Oleh itu, kita kena berhati-hati. Kepada Perdana Menteri kita, DS Najib, gunakanlah kebijaksanaan DS, carilah jalan yang terbaik, jangan sekali-kali bergantung kepada DAP ini yang kejujurannya sentiasa menjadi tanda tanya?

IBM bukan nak jadi 'batu api'. Kalau muka Cina DAP ni, Lim Kit Siang mahu berbincang dan duduk semeja dengan pemimpin No 1 negara, IBM rasa, buang masa saja. Kita semua kenal siapa Lim Kit Siang ini. Seorang pembangkang yang sentiasa mencari salah kerajaan, memecahkan belahkan rakyat jelata, rasis dan lantang bersuara menghentam keraan tanpa usul periksa. Jadi, manusia seperti ini harus kita jauhi diri kita daripadanya.

Kesimpulannya, Isu kepala babi ini, harus kita selesaikan sesama kita umat Islam. Dan kita berganding bahu, saling bantu membantu bagi mengatasi masalah ini, tak payah le tuduh menuduh di antara kita sesama bangsa dan agama, dan pastikan ianya tidak berlaku lagi. Mudahnya Islam di perlekehkan oleh bangsa lain, kenapa?...kerana umat Islam tidak bersatu. Itulah perkara yang sebenar-benarnya, tiada yang lain daripada benar. Sekian.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
                   ______________________________________________

2 comments:

  1. Hanya orang yang Desperate saja akan membuat pusingan 360.Awas jerat cina kafir harbi.Pandai bermuka muka.Last sekali orang Melayu berumah dalam LAUT.

    ReplyDelete
  2. Salam bro hangkedee,
    Cina tetap cina. Wakema Cina DAP atau Cina MCA dan Cina gerakan. Hati mereka sama. Niat mereka nak menerajui negara kita d dlm semua bidang. Ekonimo...sudah lama mereka kontrol. Hanya org2 melayu saja yg belum sedar. Tak habis2 bercakaran, tuduh menuduh dan kafir mengkafir sesama sendiri. akhirnya Cina ketawa, dan last sekali, I agree with u, org melayu berumah dlm LAUT....come on!!..wake up my peoples.......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...