Monday, February 25, 2013

PAS DENGKI DENGAN BANTUAN YANG DIBERI KERAJAAN BN!!




"Orang Yang Menawarkan (Wang) Kepada Orang, (Sama Seperti) Kalau Kita Panggil Ayam Nak Suruh Ayam Datang Dekat, Kita Tabur Hampas Kelapa, Tabur Padi. Kalau Nak Panggil Lembu Kita Bubuh (Bagi) Jerami. Tapi Kalau Nak Beri Islam, Kita Nak Panggil Ayam Cakap Nak Ceramah, Mana Ayam Datang, Nak Panggil Lembu, Mana Datang, Jadi Kalau Kita Beri Barang Kepada Orang, Beri RM10, RM50 (Orang Akan Datang Ambil). Ini Bukan Cara Islam, (Cara) Islam Ialah Beri Ilmu Kepada Manusia" - Ucapan Tok Guru Nik Aziz

Mungkin bagi dia cara Islam hanya duduk berceramah sambil meminta derma saja kot. Sedangkan  kos dana yang disumbangkan Kerajaan Pusat dalam membantu masalah air di Kelantan dengan berjumlah sebanyak RM 600 juta juga tidak mampu diselesaikan.

Cakap je lebih PAS ni.
Begitulah ucapan  seorang yang digelar Ulama' PAS ketika mengulas mengenai bantuan yang diberikan kerajaan. Sedarkah kita sebelum ini Nik Aziz mengatakan  Bajet 2013 tidak membawa manusia takwa kepada Allah.


PRU 13, TUKAR!


Mungkin bagi dia, BAJET 2013 ini yang sekurang-kurangnya membantu meringankan beban tidak membawa takwa kepada Akhirat. Mungkin cara membawa takwa kepada akhirat hanya dengan berceramah siang malam sambil mintak DERMA. To me, PAS IS DEAD. RENUNG-RENUNGKANLAH ~ IBM

HAKIKATNYA MEMANG BETUI PAS DENGKI DENGAN APA YANG KERAJAAN BN BUAT. KALDAI SEPERTI AKU NI PUN DIORANG DENGKI SEBAB AKU TAK MALAS LAGI MACAM DEPA.  KEH..KEH..KEH..

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...