Tuesday, February 3, 2015

ISMAIL SABRI TAMPIL BELASAH PEMUDA MCA YANG CACAT AKAL!

SELASA, 03 FEBRUARI 2015
MAAF le ye kalau kasar sikit. IBM dah tak tahan dah. Memang kurang ajar bangsa Cina ni. Kalau namanya Cina, tetap Cina. Bagi IBM Cina MCA, Cina DAPigs, Cina PKR, wa'ema Cina apa sekali pun, Cina tetap Cina. Hati mereka tetap sama. Telah terbukti, segala apa jenis 'business' di negara ini mereka 'monopoli'. Merekalah raja segala-galanya. Cuma, negara ini belum mereka kuasai. Tapi, tak mustahil akan terjadi jika kita (melayu) tidak bersatu. Dalam hal kenaikkan harga barang yang semakin ketara sekarang ini,  pengguna perlu bersatu untuk memberi tekanan kepada peniaga dalam memastikan harga barangan diturunkan ekoran penurunan harga minyak, itu saranan dan kata-kata peransang dari Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (gambar bawah, kanan). Beliau berkata semua pihak termasuk MCA perlu bersama-sama dengan Barisan Nasional (BN) dalam usaha menangani kenaikan harga barangan. Kenyataannya sebelum ini meminta rakyat memboikot pemborong dan peniaga Cina, bukan sahaja memberi faedah kepada kaum Melayu tetapi juga pengguna berbangsa Cina. 

Menyangkal kata-kata dari Ketua Pemuda MCA semalam yang mendakwa beliau 'rasis' dalam mengeluarkan kenyataan, DS Ismail menjawab sepatutnya Ketua Pemuda MCA, Chong Sin Woon (gambar bawah, kiri) menyeru pengguna Cina untuk guna suara mereka untuk memberi tekanan kepada peniaga dan pemborong ini. Sebagai Ketua Pemuda MCA dan Senator, dia sepatutnya menghubungi beliau (Ismail) atau bertemu dengan beliau untuk mendapatkan penjelasan dan bukannya berganding bahu dengan DAP" (dalam membidas kenyataannya)," kata Ismail Sabri. Nampaknya Pemuda MCA tidak tahu keutamaan siapa yang patut mereka lindungi. Beliau juga berpandangan Ketua Pemuda MCA ini tidak mempunyai semangat BN kerana bersekongkol dengan DAP, musuh BN dalam menghadapi isu ini, katanya. Semalam, Chong dalam kenyataannya membidas kenyataan Ismail Sabri itu dengan berkata: "Untuk memboikot perniagaan Cina adalah kenyataan kurang bijak dan menegaskan bahawa Ismail Sabri hanya membuat kenyataan peribadi dan bukan pendirian Kabinet mahupun BN"

Ismail Sabri sebelum ini telah menegaskan bahawa kenyataannya berkaitan boikot itu merupakan pandangan peribadinya dan bukan ditujukan kepada semua kaum Cina tetapi kepada semua pemborong dan peniaga yang masih tidak mahu menurunkan harga barang walaupun harga minyak telah diturunkan. Maka, disini IBM ingin mengulas bahawa itulah sebenar-benarnya perangai dan hati budi orang Cina. Mereka tidak pernah berterima kasih dan bersikap setia kawan. Mereka akan tunjuk baik bila mereka ingin berkongsi kuasa dengan orang Melayu. Apabila dapat kuasa, habis Melayu ditendang. khidmat orang Melayu tidak berguna lagi. Oleh itu, eloklah dipertimbangkan supaya jawatan Senator yang diberi kepada Ketua Pemuda MCA itu di tarik kembali kerana bagi IBM, Pemuda MCA ni dah cacat akalnya. Tak layak bergelar 'Senator' dan jangan diberi muka kepada Cina seko ini yang langsung tidak mempunyai sikap 'setia kawan' dan memihak kepada bangsanya walaupun ianya dilihat salah dan membelakangi kerajaan. Maka, sekali lagi IBM nyatakan di sini, bahawa Cina MCA dan Cina DAPigs adalah Cina. Cina tetap sama, bangsa dan perangai yang sama.Fikir-fikirkan. Wassalam ~ IBM

6 comments:

  1. Siapa tak kenal pemuda mca ini. Sentiasa rasis

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Rudy Nurdyn

      Salam. Itu yg saya katakan. Cina tetap Cina, terlalu rasis.

      Delete
  2. Stakat senator...inilah ihsan ajibgor utk mca...berak melata utk ajibgor....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm-ramlan aziz,

      Salam bro. bukan salah Najib. Mereka (Cina MCA) tak jujur. Tak ada sikap 'setia kawan'...maka, itulah seperti tulisan saya di atas...Cina tetap Cina...maka, Melayu harus bersatu..

      Delete
  3. Cara yang paling berkesan waktu ini untuk BOIKOT PENIAGA CINA adalah dengan cara menolak pemberian limau CNY bangsa cina kpd kita dan jangan meminta limau CNY dgn mereka..mereka memberi limau CNY kpd kita dgn mengatakan kita akn mendapat ONG tetapi tahu tak kita dari rasa limau tersebutlah kita tahu hati budi mereka..limau yg diberi adakalanya manis, masam, payau dan busuk..maka begitulah hati mereka kpd kita..limau yg diberi juga kita x tahu entah berapa lama disimpan dlm bilik sejuk dan kita pun x tahu kualiti limau tersebut..setiap kali perayaan kita iaitu Hari Raya kita sering menjamu mereka dgn makanan yg hebat serta mewah tetapi bila CNY mereka hanya beri limau, air kotak, air tin,asam kecut dan entah apa2 lg..sekali lagi saya berseru JOM BOIKOT LIMAU CNY..wassalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~gabenor johor,

      Cadangan yg baik. Jom...jgn makan limau Cina tahun ini. Tak mati pun kalau x makan limau. Betul x?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...