Saturday, February 7, 2015

PONDAN OH PONDAN!!

SABTU, 07 FEBRUARI 2015

MAAF LE YE. IBM bukan 'rasis'. Tapi, sekadar nak menjawab kenyataan dari si pondan, Rafizi  dari Parti Kelentung Rakyat (PKR) didalam kenyataan bodohnya di laman portal pembangkang semalam. Rafizi seperti biasa dengan perangai pondannya, perangai bodohnya, dan perangi bengapnya cuba 'baling batu sembunyi tangan'. Itulah kepakaran beliau miliki. Bagi IBM itu perbuatan orang 'dayus' namanya. Maaf cakap le ye, si pondan ni tahu ke itu makna dayus? Si pondan Rafizi juga cuba menyemarakkan lagi api yang kini kian merebak bersabit dengan kenyataan Menteri Pertanian, DS Ismail Sabri supaya masyarakat/rakyat 'memulaukan peniaga Cina'. Bukan setakat itu sahaja malah si pondan menambah bahawa akan lebih banyak lagi kenyataan 'pedas' yang akan ditujukan kepada peniaga Cina oleh pemimpin-pemimpn UMNO. Maka, sudah jelas dan terang, si ponda Rafizi ini cuba meengeruhkan lagi keadaan. Itulah kepakaran yang dimiliki oleh bekas Pengarah Strategi PKR yang selama beliau menjadi pengarah strategi tak pernah berjaya, malah gagal dan gagal selama-lamanya. Kalau nak di ungkit kembali, si pondan ini cuba nak jadi hero. 

Beliau pernah membuat kenyatan, sekiranya nak turunkan harga barang yang kian melambung tinggi, kerajaan kena turunkan harga minyak. Malangnya aabila harga minyak turun, harga barang masih lagi tinggi. Jadi, dimanakah 'fakta' yang disuarakan oleh si pondan ni? Dan....selepas membuat kenyataan tersebut tenyata gagal, si pondan menghilangkan diri, diam membisu kerana rakyat memang dah tahu betapa 'bahlolnya' pemimpin ponda PKR seko ni. Kini, si pondan lembik  kembali dan membuat tuduhan-tuduhan yang tidak berasa bagi melaga-lagakan peniaga-peniaga Cina degan kerajaan. Walau bagimana pun, kepada DS Ismail Sabri, jangan resah gelisah, jangan rasa tertekan, kerana rakyat di belakang mu, malah ramai dari kalangan cerdik pandai, NGO-NGO, pemerhati politik menyokong akan kenyataan mu. Jangan diambil kisah kerenah dari pembangkang, kerana mereka sudah kehabisan modal. Insyallah, dengan perangai dengki, sombong mereka (pembangkang), 'tsunami politik' akan menimpa pembangkang. Percayalah pembangkang akan menyembah bumi, cuma lambat atau cepat sahaja. Kita tunggu dan lihat sahaja lah. 

Ucapan terima kasih IBM ucapkan kepada Perdana Menteri kita yang cepat bertindak dengan mengeluarkan kenyataan bahawa Menteri tersebut (Ismail Sabri) tidak khususkan atau tujukkan kepada peniaga Cina.  Tapi, IBM masih beranggapan 'kempen' memboikot peniaga-peniaga Cina ada asas dan faktanya, kerana dari segi jenis perniagaan di negara ini di monopoli oleh kaum Cina. Untuk kedegilaan mereka-mereka (peniaga Cina), itulah ubatnya. Setakat ini, mereka masih berdegil, menabik dada kerana mereka dilindungi dan ada 'back-up' di belakang mereka. Berbalik kepada si pondan PKR seko ni, kenyataan beliau kita anggapkan sebagai cakap orang bodoh, dan cakap orang lembut yang sentiasa ingin mendapat perhatain umum. Pondanlah katakan. Kepada Rafizi, slogan ini ditujukan khas untuk mu. 'Pondan Oh Pondan! Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...