Friday, February 6, 2015

KES LIWAT II : ANWAR AL-JUB 'OPTIMIS' AKAN BEBAS. KAK WAN JIJAH PULAK BIMBANG SUAMINYA AKAN DIPENJARA. MACAM KELUARGA 69 LE PULAK!

JUMAAT, 06 FEBRUARI 2015
KALAU korang masih ingat tak filem lama yang berjudul 'Keluarga 69' arahan allahyarham Senima Agung, Tan Sri P. Ramlie? Memang mulanya tongang-langang habis keluarga tersebut. Tapi, endingnya menceriakan dan mengembirakan. Tapi, tidak bagi keluarga si peliwat ni. Dalam kes liwat II nya bermacam-macam cerita dari mulut Anwar al-jub yang kita dengar. Konfiden akan dibebaskan, terima apa sahaja keputusan oleh Mahkamah Persekutuan. Kalau jatuh hukuman, itu menunjukkan ada 'konsperasi' dari Mahkamah, maka, maknanya Mahkamah tidak adil. Begitulah cakap-cakap yang ditabur oleh Anwar semasa kempen jelajah 'Rakyat Hakim Negara' yang beliau anjurkan buat masa ini. Tapi, dalam pada masa yang sama, si peliwat ni mengakui bahawa ahli keluargnya bimbang sementara menanti keputusan rayuan terakhir kes liwat II nya terhadap bekas pembantu beliau, Mohd Saiful Bukhari Azlan yang akan diketahui pada hari Selasa depan, 10 Februari 2015. Tapi yang peliknya tu, si peliwat tu dengan sombong kata dia begitu konfiden akan menang kes tersebut, dan tidak akan ke penjara Sungai Buloh. 

Manakala keluarga beliau pula merasa bimbang Anwar akan dipenjarakan terutama isteri beliau, Kak Wan Jijah@nenek kipas. Maka, sudah jelas keluarga si Anwar al-jub ini sudah menjadi kelam-kabut, berserabut sehinggakan Anwar terpaksa berbohong dengan cucu-cucu beliau bahawa 'ada orang jahat hantar atuk anda ke penjara', tipunya. Siapa yang jahat sebenarnya?  Bayangkan sampai ke tahap itu Anwar berbohong kerana si peliwat ini dilahirkan untuk berbohong dan menjadi manusia jahat, lebih jahat dari 'dajal' apabila apa yang beliau inginkan tidak tercapai. Dalam hal ini, kita semua tahu apa yang Anwar al-jub ini inginkan. Menjadi Perdana Menteri. Suka IBM berkongsi maklumat yang IBM dapat. Dah lama maklumat ini IBM dapat dari seorang jiran Anwar semasa di kampung dan di kolej dahulu. Tak payah sebut namanya. Korang tak kenal pun. Kata kawan Anwar tersebut, Anwar memang kaki liwat. Ramai dikalangan rakan-rakan sekolah mereka dahulu, habis diliwat oleh Anwar. Cuma beliau sahaja yang selamat. Upahan Anwar kepada mereka itu (untuk diliwat) ialah 'wang'. Anwar memang banyak duit masa tu. Sememangnya 'main belakang' adalah hobi Anwar. 

Untuk pengetahuan semua, rupa-rupanya Kak Wan Jijah juga tahu bahawa suami beliau adalah peliwat. Tapi, dik kerana suami dan tak mahu memalukan suaminya, maka Kak Wan terpaksa tanggung segala-galanya. Tak tahulah sejauh mana kebenaran cerita tersebut, tapi dari segi hukum agama Islam, Kak Wan Jijah kena jawab di akhirat nanti kerana bersubahat dengan manusia yang bertopengkan 'kebaikan' tapi, sebaliknya. Kesimpulannya, dalam usia yang sudah menyangkau dan mencecah 70 tahun, adakah fizikal Anwar boleh menerimanya di penjara nanti? Itu yang merunsingkan Kak Wan Jijah. Apabila hari demi hari mengenangkan hal tersebut, diberitakan fikiran dan kesihatan Kak Wan tergangu. Oleh itu, elok benarlah Anwar al-jub ini 'bersara' dari dunia politik kerana masih ada ruang, pintu untuk Anwar bertaubat. Apa ada pada politik, kerana di akhirat nanti, bukan soal politik, pangkat yang kita pengang di dunia ini menjadi sandaran, tapi amal ibadah kita. Adakah Anwar masih menaruh harapan, mengharapkan beliau dibebaskan dari tuduhan meliwat dan adakah Anwar masih lagi memburu cita-cita beliau untuk menjadi Perdana Menteri? Jawapannya. Podahhhhhhhh! ..... dan jangan bermimpi di siang hari, kerana tiada esok bagi Anwar al-jub. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...