Monday, November 1, 2010

PAS Cuba Menghirit SUKAN Ke kancah ' Politik '

Pemain-pemain Kelantan menjulang Piala Malaysia 2010.
KUALA TERENGGANU - Penantian Kelantan selama 89 tahun untuk menjulang Piala Malaysia, akhirnya tercapai setelah di nobatkan sebagai Juara setelah menumpaskan juara bertahan, Negeri Sembilan 2 -1 di Stadium Nasional Bukit Jalil di dalam suasana perlawanan yang rancak, begitu sengit sekali. Berkat kesungguhan pemain-pemain, akhirnya piala paling berprestij itu menjadi milik mereka pada tahun ini.
Tapi malangnya, didalam kegembiraan para pegawai-pegawai, jurulatih dan pemain-pemain dan penyokong-penyokong pasukan 'cik Siti Wan kembang' itu di persoalkan oleh PAS kerana BN telah memberi 700 tiket secara percuma kepada rakyat di Dewan Undang Negeri (DUN) Galas untuk menyaksikan perlawanan akhir bolasepak Piala Malaysia, Sabtu lepas. kenapa ini pun Pas nak Politikan...?...dah kehabisan modalkah Pas..?
" Apa yang menjadi persoalan Pas ialah, UMNO guna daripada sumber mana bagi tujuan pemberian tiket oercuma itu..? adakah ia daripada duit Kerajaan, apakah di luluskan ataupun di ambil daripada taukeh judi..?."
Perkara ini di di bangkitkan oleh ketua Pemuda PAS Terengganu, Mohd Nor Hamzah, mempersoalkan tindakan pimpinan Barisan Nasional (BN) yang seolah-olah menyogok para pengundi di DUN Galas. Dalam masa yang sama, beliau mengharapkan kerusi tersebut kekal milik PAS.

IBM : Dakwaan Ketua Pemuda PAS itu tidak menguntungkan, malah menguatkan lagi jentera-jentera BN dan berkerja lebih kuat lagi bagi memastikan PRK DUN Galas, milik BN. Sejak kebelakangan ini, PAS berkelakuan seperti 'budak-budak' kehilangan ibu. Takbir....!...orang UMNO pun boleh takbir......hehehehe......
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...