Thursday, November 11, 2010

PAS Tak Habis-Habis Dok Meroyan.....!


MENUDUH BN : JENIS 5 TAHUN SEKALI JUMPA RAKYAT.?

-PAS berpandangan inilah jenis pemimpin 5 tahun sekali, dekat dengan rakyat apabila hampir dengan pilihan raya, apabila lepas pilihan raya muka tidak nampak,” kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Beliau menyatakan demikian sebagai mengulas gesaan Tan Sri Muhyidin Yassin semua pimpinan parti komponen BN supaya sentiasa turun padang untuk bertemu rakyat agar mereka tahu bahawa BN merupakan satu-satunya parti yang terus berjuang untuk kepentingan rakyat.

Sepatutnya, kata beliau mereka menjadi pemimpin bukan hanya hendak mendapat undi sahaja tetapi kena memikirkan bagaimana hendak membawa rakyat dan negara ini hidup selesa dan bahagia.

Perlu diingat, ujarnya bahawa menjadi pemimpin bukan satu kemuliaan tetapi satu tanggungjawab.

Menurutnya, PAS berpandangan pemimpin BN hanya memperkudakan rakyat untuk dapat undi sahaja.

“Selepas pilihan raya penderitaan rakyat tiada siapa yang peduli. Tekanan hidup rakyat semakin teruk kerana kuasa membeli semakin berkurangan,” ujarnya.

Katanya, Belanjawan 2011 sebagai bukti, menunjukkan bahawa pemimpin masih berbelanja seolah-olah macam berada di dalam lubuk emas.

Tambahnya, pembinaan Menara Warisan 100 tingkat dengan kos RM5 bilion, ketika masih ramai rakyat yang tidak ada rumah, walaupun dibantah ia tidak dipedulikan.

Beliau berkata, mereka buat tuli sahaja, kerana mereka memiliki media untuk mempropagandakan kepada rakyat.

Katanya, peruntukan Sekolah Agama Rakyat hanya RM95 juta berbanding dengan Permata milik isteri Perdana Menteri sebanyak RM111 juta.

Begitu juga, ujarnya peruntukan untuk Koridor Ekonomi Pantai Timur (ECER) yang boleh dimanfaatkan hampir 3 juta rakyat di tiga negeri hanya RM178 juta iaitu 3.6% daripada kos pembinaan Menara Warisan.

Maka tidak peliklah, tambah beliau kagi, komen Pengurus Kanan Kumpulan TA Investment Bhd., Alsetdek Al Haj Ali, mengenai kuasa beli di kalangan rakyat semakin merosot di tengah-tengah kejatuhan dolar Amerika Syarikat.

Tambah Alsetdek lagi, kerana penurunan kuasa beli itu menjadi petunjuk kepada ketidakseimbangan ekonomi, kemajuan dan kemakmuran dalam sebuah negara.

“Jadi, mengapa kita perlu gembira apabila kejatuhan nilai mata wang, walhal nilai ringgit semakin tidak dirasai.

“Persoalannya adakah pemimpin negara ini mengambil berat hal ini? Apakah mereka hanya hendak berlakon menjadi pemimpin yang cakna rakyat apabila dekat musim pilihan raya?” soalnya.

Justeru, katanya PAS menyeru rakyat bangkit menolak pemimpin BN dan berilah mandat baru kepada PAS dan Pakatan Rakyat untuk mentadbir urus dengan baik, kerana terbukti dan teruji.


IBM : Depa tu hari-hari ke jumpa rakyat....?...tapi kenapa kebajikn rakyat di Kelantan dan juga rakyat yang lain di bawah jajahan PAS terabai..?..kata dulang paku serpih, kata orang awak yang lebih.....HAMPES Pas ni....dan memang kalut.......!


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...