Tuesday, November 23, 2010

PKR Baru Nak DiPerkasakan..?



KUALA LUMPUR - Ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) disaran memperkasakan parti semula parti dengan menghayati dokumen penting yang dinamakan ' Pengisytiharan Permatang Pauh ' di lancarkan pada 1988 yang menjadi asas perjuangan kepada PKR.
Naib Presiden PKR, Azmin Ali berkata, ia juga bertujuan mengilap semua perjuangan parti dan persediaan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 yang bakal menjelang tidak lama lagi. Menurutnya, ahli parti seharusnya balik semua kepada kandungan dokumen yang dilancarkan 12 tahun lalu, ia merangkumi asas perjuangan parti yang menjadi panduan untuk bergerak kerana dilihat ia seperti mula dilupai.

" Oleh itu saya menyeru kepada semua ahli agar kembali kepada dokumen ini, hayatilah dan berpegang kepada prinsip yang berkenaan. Saya juga ingin mengajak ahli bersama pemimpin memupuk kesetiaan dalam parti.
" Kita perlu ingat setiap perjuangan perlukan perinsip kesetiaan terutama perjuangan untuk rakyat, maka kita seharusnya memastikan tiada pengkhianat dalam parti yang kita perjuang, bagaimana kita bermula dari bawah sehingga berjaya ke tahap sekarang," katanya.

Sementara itu bila di tanya berhubung tindakan Datuk Zaid Ibrahim yang ingin menubuhkan parti baru beliau berkata : tindakan yang dilakukan oleh beliau (Zaid) tidak menjejaskan dan peluang untuk berjaya dengan parti baru tipis.
" Saya ingin mengucapkan kepadanya semoga berjaya dengan penubuhan itu, saya tidak pasti sama ada beliau berjaya atau tidak. Malah beliau tiada sikap rendah diri dan semangat berpasukan dalam parti.
" Walaupun kepimpinan parti memberikan beliau jawatan tertinggi sejak beliau menyertai PKR, tetapi sikapnya tetap begitu tidak berubah," katanya.

# IBM : Nasihat dan semangat yg Azmin cuba nk tiupkan kembali kepada ahli-ahli PKR ni, seolah-olah seperti ketam mengajar anaknya berjalan betul. Sedangkan pemimpin-pimpin atasan termasuk beliau sendiri jalan sengit dan menunjukkan sikap mementingkan diri sendiri dan lari dari perjuangan asal PKR yg kononnya menghayati dokumen penting ' pengisytiharan permatang pauh '..?...apa kah yg terdapat di dalam dokumen tersebut..?..ini jelas menunjukkan PKR menuju jln kebuntuan dan kehancuran. Ahli-ahlinya sudah hilang kepercayaan terhadap parti, perjuangan yg sia-sia semata-mata untuk kepentingan 'servival' career politik Anwar dan kuncu-kuncunya yg gilakan jawatan. Maka ahli-ahli yg jadi mangsa. Jesteru itu..tinggalkan parti kelentung rakyat ini demi untuk kesejahteran bangsa dan negara....
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...