Friday, August 31, 2012

Anwar Malu, Khalid Terus Gagap. Sambutan Merdeka Pakatan Haram Di Selangor HAMBAR, Kurang Sambutan. Aduh Malunya!!

DI SELANGOR pula, bertempat di  Shah  Alam, diberitakan  sambutan ambang kemerdekaan anjuran kerajaan negeri Selangor yang diterajui Pakatan Rakyat di Dataran Kemerdekaan di sini, malam tadi begitu HAMBAR dengan hanya kurang 2,000 yang hadir. Meskipun membariskan kehadiran Ketua Pembangkang, DS Anwar Ibrahim dan isterinya Datin Seri Wan Azizah, juga Menteri Besar Tan Sri Abdul Kahlid Ibrahim serta seluruh barisan exco kerajaan negeri dan wakil rakyat negeri, namun ia gagal mendapat sambutan. Kesiannya!

Sambutan bertemakan 'Sebangsa, Senegara, Sejiwa: Terima Kasih Rakyat, Selangorku Terus Maju' kebanyakanya dihadiri oleh penyokong tegar PKR khususnya mereka di sekitar Shah Alam dan Klang. Malah, beberapa rakan blogger mendapati, reka bentuk pentas utamanya  meniru konsep rekabentuk pentas sambutan Hari Kemerdekaan yang dianjurkan oleh kerajaan persekutuan saban tahun.

Apa yang menghairankan lagu Allahyarham Sudirman Haji Arshad terkandung bait-bait lirik "Tanggal Tiga Puluh Satu Bulan Lapan Lima Puluh Tujuh  Merdeka!, Merdeka!" yang dimainkan berulang-ulang kali dan berkumandang itu terasa janggal dan tidak ada kena mengena dengan tarikh sambutan kemerdekaan 31 Ogos. Alasan pemimpin Pakatan sebelum ini yang tidak mahu menyambut hari kemerdekaan pada kali ini kerana menghormati hari Jumaat. Hahaha...langsung tidak boleh diterima akal. Inilah akibatnya sekiranya Sultan sendiri dibelakangkan. Memang kurang ajar pakatan haram di Selangor. Bayangkan Sultan Selangor tidak diberi tahu dan dijemput bagi tujuan sambutan Hari Kemerdekaan peringkat negeri Selangor. Bayangkan pemerintah jadah apa ke  mereka ini?

Memang Hampeh betui. Ada-ada je alasan yang mereka nak beri ye. Nampaknya bunga-bunga nak kalah tu dah begitu hampir dan ketara buat pakatan haram di Selangor ni. Bersedialah korang. Kita jumpa di PRU ke-13 nanti. Kita tengok siapa yang kena. Tak sabo rasanya nak tunggu PRU ni. ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA         
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...