Friday, August 10, 2012

Belum Tengok 'Tanda Putera' Pembangkang Dah kecoh, Kritik. Sial Punya Pembangkang!!!


BELUM lagi tengok, filem 'Tanda Putera' yang diterbitkan oleh Pesona Pictures,  dah di kritik hebat oleh pembangkang. Sial punya pembangkang. Antara kisah filem tersebut, ada berkaitan dengan peristiwa 13 Mei. Dengan itu, tokeh Pesona Pictures, maaf le gunakan perkatan 'tokeh' pulak, Datin Paduka Shuhaimi Baba meminta pihak yang mengkritik filem Tanda Putera supaya berhubung terusnya dengan beliau untuk mendapatkan penjelasan sebenar. Jangan pandai melalak je.

Jelas Shuhaimi lagi kepada individu yang ingin memberi sebarang komen hendaklah menyaksikan dulu keseluruhan filem berkenaan dan bukannya berpandukan kepada PERSEPSI sendiri dan juga promo yang ditonton. Lagi pun, filem tersebut diterbitkan bersama Syarikat beliau dan finas. Oleh itu, Datin Shuhaimi menyarankan kepada pihak yang tidak senang dengan penghasilan filem tersebut agar memahami peraturan atau datang berjumpa dengannya atau Finas. Jangan main hentam geromo je. 

Suhaimi terpaksa bersuara lantang dan menjawab segala tomahan dan komen-komen yang tak berasa, terutamanya komen yang datang dari Setiausaha PAS, Datuk Mustafa Ali yang meminta kerajan menayangkan filem tersebut kepada pimpinan Pakatan Rakyat (PR) terlebih dahulu untuk diteliti sebelum ditayangkan kepada umum. Amboi!...macam le Pesona Pictures dan Fina tu bapak depa yang punya. Dah le tu, pandai pulak si banggap Setiausaha PAS ni kata tema filem tersebut akan menimbulkan ISU PERKAUMAN di kalangan masyarakat berbaling kaum di negara lain. 

Pulak dah. Apa punya bahalol le pemimpin PAS ni. Kalau rakan DAPig mereka memainkan isu trajedi 13 Mei ni, tak apa pulak. Tak pulak sensitif dan menimbulkan isu perkauman? Sial punya pembangkang. Apapun, menurut Datin Shuhaimi, pihaknya akan mengadakan sidang media pada 13 Ogos depan bagi menjelaskan SITUASI filem tersebut. Bagi IBM, pesetankan dengan komen pembangkang tu. Mereka dah ketandusan idea sampai dunia perfileman pun mereka nak politikkan.

Difahamkan juga, filem Tanda Putera ni dibarisi pelakon-pelakon handalan tanah air seperti Rusdi Ramli, Zizan Nin, Faezah Elai, Linda Hashim, Norman Hakim, Kavita Sdihu dan Riezmen Khuzaimi. Hebat-hebat. Tak sabar rasanya nak tonton filem ni. Oklah. IBM minta diri dulu, dah nak masuk waktu berbuka puasa ni. Selamat Berbuka Puasa semua. Ikhlas dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...