Tuesday, August 28, 2012

'Sesumpah' Kata Tak Akan Tinggal Di Putrajaya Kalau Jadi PM. PODAHHH!!

SUDAH menjadi lumrah sesiapa yang menjadi Perdana Menteri akan tinggal di kediaman rasmi yang di peruntukan oleh kerajaan yang sekarang ini di tempatkan di Putrajaya. Itu telah di putuskan oleh kerajaan, bukan individu yang menjawat jawatan Perdana Menteri. Tapi....ianya berbeza dengan ikrar yang dibuat oleh 'sesumpah' iaitu Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim. Katanya, sekiranya dia di menjadi Perdana Menteri, dia tidak akan tinggal di kediaman rasmi di Putrajaya. Perasaan dan berangan sangkan 'sesumpah' ni.

Kononnya Bil elektrik di Putrajaya tu terlalu tinggi, tak nak membazirkan duit rakyat. Alahai, ada je helah sesumpah ni. Nak bodek rakyat le tu. Nak jadi pemimpin dan Perdana Menteri contoh le kononnya. Berangan le ko sesumpah ooi. Tak ada siapa yang percaya dengan kata-kata dan janji manis mu. Cukup le apa yang telah kamu lakukan terhadap rakyat dan negara ini. Hura-hara jadinya.

Inilah banglo Anwar yang terletak di Bukit Segambut
Mengikut katanya lagi, beliau lebih selesa tinggal di kediaman beliau di Bukit Segambut dekat ibu negara berupa sebuah banglo yang begitu 'gah' dan lebih selesa. Nampaknya selera Anwar untuk menjadi Perdana Menteri tiba-tiba kembali. Hairan juga IBM dibuatnya. Kan apa, kalau rakan-rakan pembaca semua masih ingat beberapa bulan yang lepas, Anwar seolah-olah telah putus asa.

Beliau tahu, impiannya bersama Pakatan Haram untuk menawan Putrajaya agak PUDAR, dan beliau menyatakan akan 'bersara' dari arena politik dan akan kembali ke profesen asalnya, iaitu menjadi pensarah. Tiba-tiba......nafsunya untuk menjadi Perdana Menteri, memuncak kembali. Agak-agak siapa le yang memujuk dan memberi harap tinggi kepada Anwar bahawa Pakatan Haram akan beroleh kejayaan di PRU ke-13 nanti? maka......bergelarlah Anwar Perdana Menteri nanti. Podahhhh!! boleh belah le ko Anwar. Kami Pastikan angan-angan ko hanyalah angan-angan kosong ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

4 comments:

  1. sbb rumah kt bkt segambut ada bilik nak mkn karipap..nk berurut ke..

    ReplyDelete
  2. Salam zgmail,

    Dan...nk masuk ke Bkt Segambut tu mesti guna kata laluan 'mokhtar'....baru boleh masuk...:)

    ReplyDelete
  3. Putra Merdeka,

    Terima kasih bro....slmt berjuang!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...