Sunday, February 24, 2013

MUFTI PERAK BALUN POK NICKY KAW-KAW.....PADAN MUKA!!


ITULAH, kalau mulut  tu terlalu celupar, laser. bila kena hemtam balik janganlah pulak melenting. Itulah yang terjadi pada 'ulama' ulung PAShit, Pok Nicky yang kena hentam kaw-kaw oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria. Bagi IBM, ianya jelas menunjukkan bahawa pemimpin Pas ni bukanlah seorang yang mempunyai ilmu agama yang tinggi, bukan merupakan seorang ulama, juga bukan merupakan seorang Tok Guru seperti mana yang di dewa-dewakan oleh pengikut-pengikut Pas.


IBM berkata begitu kerana, apabila Pok  Nicky bercakap, dia bercakap megikut sedap mulut dia ju. Ibarat kalau berlakun tu, dia mengunakan skripnya sendiri. Malah skripnya itu terlalu pedas dan sakit bila didengar. Segala apa yang belia keluarkan langsung tidak boleh diterima pakai kerana dia tidak mengambil kira akan sensativiti orang lain. Dia akan mengkafirkan orang sesuka hatinya, maki-hamun mengikut sedap mulutnya, dan....apabila dia ditegur dia akan melenting. Pada hal dialah yang memulakannya dulu.

Sikap angkuhnya itu (Pok Nicky) berterusan, dan berasa bangga, kononnya dialah yang paling tinggi darjatnya, dialah orang juga yang berpengengetahuan dalam agama. Tapi itu semua hanya dia yang syok sendiri. Tak setinggi mana pun ilmu agamanya.  Akhirnya dia di tempelak oleh orang yang IBM rasa lebih berpengetahuan dan tinggi ilmu agamanya dan tidak sombong atau angkuh seperti Pok Nicky ini.  Memang kaw-kaw Pok Nicky kena. Ini kenyataan Mufti Perak itu. KLIK DISINI untuk cerita selanjutnya.

Ekoran dari kenyataan Mufti Perak itu, Pok Nicky tidak berdiam diri, dia naik angin dan terus membidas kembali akan apa yang disuarakan oleh Mufti Perak itu. Nak tahu cerita selanjutnya?.....jom, KLIK DISNI. Kesimpulannya, kenapa harus Pok Nicky melenting? kalau dia boleh mengelar orang dengan apa saja perkataan yang dia suka, kenapa pulak dia nak melenting bila kena kat batang hidungnya? Bagi pandngan IBM, sekarang baru Pok Nicky sedar, buku bertemu ruas. Padan muka dia. Maka, RENUNG-RENUNGKAHLAH ~ IBM
BODOH SOMBONG POK NICKY NI. ULAMA APA NAMANYA TU. KEH..KEH..KEH..

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...