Friday, February 22, 2013

Isu Lahat Datu : Belum Apa-Apa Pembangkang Dah (Gabra) Terasa...Kenapa???

Isu Militan penceroboh di lahad datu sekarang hangat diperkatakan, beberapa hari yang lalu, akhbar-akhbar tempatan menulis yang keadaan semakin reda, dan kumpulan militan ini sedang di dalam proses dihantar pulang.

PEMBANGKANG NAFI ADA KAITAN DENGAN ISU LAHAD DATU..

[Pakatsan Rakyat menafikan laporan Reuters pada hari Khamis yang mendakwa pencerobohan 100 lelaki bersenjata di Lahad Datu atas jemputan Pihak Pembangkang. Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kenyataan itu datang daripada Umno bukan Reuters. Itu Umno punya kenyataan bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya, katanya kepada pemberita selepas Majlis Perasmian Institut Rakyat oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) di sini. Bila diminta komen, beliau enggan membuat komen.
Reuters pada 14 Febuari lalu melaporkan seorang Pegawai Tentera sebagai berkata bahawa kumpulan lelaki itu merupakan pengikut Sultan Sulu yang telah dijemput ke Sabah oleh seorang ahli politik daripada pihak Pembangkang bagi membincangkan mengenai isu tanah. Kumpulan yang dianggoti daripada 100 orang itu diketuai oleh Raja Muda Azimudie Kiram, adik kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram III, mendesak bertemu 'personalili tertentu apabila rundingan tersebut berlarutan.

Kumpulan berkenaan sebelum ini menuntut pengiktirafan tentera Sulu daripada kerabat Sultan Sulu, meminta agar komuniti Suluk yang telah lama berada di Sabah, tidak dihantar pulang.]

P/S : Alahai Anwar, belum apa-apa lagi dah melenting, kenapa? terasa ke?...entah-entah betui kot. Sapa tak kenal dengan si nuar ni. Buat hal, lepas tu salahkan pada orang lain. yang jadi mangsanya Umno, lagi-lagi Umno. Gampag punya manusia seko ni.

Tapi, bak kata perpatah, kalau tak ada angin takkan pokok bergoyang, betul tak?...bukan menuduh, tapi ada lojiknya. Maklumlah dah dekat PRU ni, ada-ada je isu yang pembangkang nak bawak dan cetuskan. Itulah dunia Anwar si Al-Juburi. RENUNG-RENUNGKANLAH. ~ IBM


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...