Saturday, December 31, 2011

Buang Kepala Babi Depan Masjid. Jangan Bermain Api : Kata Ketua Polis Johor!!

Kepala babi (gambar bulat) yang dibungkus dengan kertas surat khabar


JANGAN ingat korang boleh lepas dari perbuatan terkutuk ni. Nampaknya korang dah melampau dan cari nahas. Korang dah tak ada kerja lain ke?..apa salahnya masjid ni sehingga korang sanggup berbuat demekian. Perbuatan korang ni betul-betul dah melampau. Kalau iapun masjid ini dan jawatankuasanya ada buat silap, apa le salahnya korang datang berunding. Jangan ambil keputusan ditangan sendiri.  Setiap benda di dunia ni boleh diselesaikan. Jangan cuba-cub nak jai hero dan keruhkan keadaan.

Kita rakyat Malaysia berbilang kaum, sudah lama duduk aman dan damai. Kenapa perkara seumpama ini berlaku? Perbuatan korang ni betul-betul buat orang marah. Tak kira le bangsa apa yang jadi dalangnya. Kalau Pihak polis dapat cekup korang, siap le korang. tiada maaf bagi mu.

Amaran keras telah dikeluarkan oleh Ketua Polis Johor, Datuk Mokhtar Mohd Shariff. "jangan bermain dengan api kerana perkara ini ini bukan saja mencabar kredibiliti kami, malah menggugat sensitiviti masyarakat Islam khususnya," kata beliau.

Sementera itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tiram, Datuk Maulizan Bujang (gambar) menyatakan kesal di atas insiden berkenaan. Katanya perkara tersebut sepatutnya tidak berlaku dan harus dikutuk sekeras-kerasnya kerana bertentangan dengan amalan rasional di sebuah negara berbilang kaum dan agama. 

Buat masa ini seko pun dari parti pembangkang, khususnya pemimpin-pemimpin Pas mengutuk perbuatan yang terkutuk dan tidak bertanggunjawab ini. Depa diam membisu macam orang bisu dan pekak. Pekak badak. Tapi, kalau pasal agama lain, terutamannya melibatkan orang Kristian, depa le orang yang pertama mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan seperti ini.

Mana yang mengatakan Pas memperjuangkan Islam, dan Pas itu parti Islam. BULLSHIT!!..itu lah yang boleh IBM katakan terhadap Pas ni. Oh ye, mungkin juga perkara ini berlaku di Johor Bahru. bukan tempat dan negeri depa. Itu sebab depa buat tak kesah je. Boleh belah le korang puak-puak Pas. Dasar pengecut dan kuda tunggangan DAPig.




Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...