Thursday, December 8, 2011

MEMALUKAN!! LEBIH 20 TAHUN MEMERINTAH BARU BINA SEBUAH MASJID JE??..KALUT! KALUT!!

 Inilah sebuah MASJID Jubli Emas Sultan Ismail Petra kebangaan Pas yang terletak di Rantau Panjang, Kelantan.

BILA berceramah, bagai nak rak dibuatnya. Kononnya merekalah yang bijak dan arif tentang agama. Orang lain tak pandai, apatah lagi orang Umno. Bila difikir-fikirkan, tak masuk akal langsung. Parti Pas yang melaung-laungkan bahawa merekalah pejuang Islam, merekalah yang pejuang rakyat dan negeri Kelantan di ibaratkan seperti 'Serambi Mekah' dan apa haramjadah lagi yang Pas kelentung rakyat.

Memang memalukan. Lebih 20 tahun Pas memerintah Kelantan, negeri Kelantan masihlah sebuah negeri yang mundur berbandingkan dengan negeri-negeri lain di Semenanjung.  Kesimpulannya, apa Pas dan Nik Aziz beri kepada rakyat Kelantan selama mereka memerintah Kelantan?. Masjid?...malas nak cakap le. Bayangkan selepas lebih 20 tahun  baru sebuah Masjig yang Pas dirikan. Sebuah?..hohoho, memalukan.

Kan apa, dari seorang yang bergelar 'ulama', alim, berpendirian teguh tentang agama, mengabaikan tentang Islam yang Pas laung-laungkan. Pembinaan Masjid yang diperlukan oleh umat Islam di negeri itu diambil acuh tak acuh oleh Nik Aziz. Apabila di kritik oleh ramai pihak, barulah  Kerajaan Pas Kelantan mengakui hanya membina sebuah masjid iaitu Masjid Jubli Emas Sultan Ismail Petra di sini daripada wang sendiri tanpa bantuan kerajaan Pusat sejak mentadbir negeri itu lebih 20 tahun lepas. Aduhai, sebuah masjid dalam 20 tahun lebih??.

Wahai Pok Nik, jawab le sendiri. Jangan rakyat Kelantan buang mu di PRU ke-13 nanti. Mana mu nak letak muka? Apapun secara jujur kami nasihatkan Pok Nik, kalau masjid pun tak mampu nak bina, elok beno lah berundur dan bagilah mandat pada Umno untuk menerajui Kelantan di PRU akan datang ni. Lagi pun sebelum ini, Umno/BN lah yang membina  masjid di Kelantan. Betul tak? -IBM

PAS ITU PARTI POLITIK, PARTI AGAMA SESAT BUKAN PARTI ISLAM

2 comments:

  1. salam ziarah..mohon link: www.malaysiaaktif.my

    ReplyDelete
  2. W'kumusallam.

    Insyallah, akan di laksanakan. Selamat berjuang...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...