Wednesday, December 7, 2011

ORANG TUA NYANYUK DARI PERLIS NI KATA, UMNO PARTI 'HARAM'


RUMAH kata pergi, kubur kata mari. Itulah yang sepatut difikirkan oleh si tua nyanyuk nak mampus ni. Umur dah menjangkau 81 lebih, bila-bila masa saja boleh pi, kata orang Kedah, tapi, mak ooi, mulut macam anak haram jadah. Laser betui mulut si tua kerepot ni. Apa tidaknya, semasa Kongres Nasional  tahunan Keadilan yang berlangsung di Johor, didalam ucapan beliau, mengatakan bahawa Umno itu parti 'haram'. 

Dan, katanya lagi, tidak hairanlah jika Umno mengajak rakyat makan 'duit haram' kerana parti itu sendiri merupakan parti 'haram'. Amboi-amboi sedapnya si tua ni bercakap. Mulut tak ada insuran kot. Sedar tak dia, sebelum ujudnya Pakatan Rakyat, di bawah payung manakah dia berteduh, pohon yang manakah dia berpaut semasa itu?..memang manusia tak sedar diri. Apalah yang si tua ni tak dapat dari Barisan Nasional (BN) sehinggakan dia teruk meroyan dan mengatakan parti Umno tu parti haram??

Di kalangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) si tua ni yang lebih mesra dikenali sebagai Pak Wan Khazim, berusia 81 tahun, asal dari Perlis dan rupanya bekas angkatan Pemuda insaf (API) menjadi tumpuan semasa perbahasan ucapan Presiden keadilan. Dia membuat Kongres tahunan keadilan begitu hangat, penuh dengan maki hamun, sumpah menyumpah terhadap pemimpin-pemimpin Umno.

Di akhir ucapanya, dia bertanya kepada semua perwakilan yang hadir, siapakah di antara kita yang sanggup balik dan beritahu kepada orang kampung yang Umno ini adalah   pertubuhan haram?. Katanya lagi, mereka (Umno) telah banyak menyusahkan semua rakyat, dari dulu sampai sekarang. Wow..wow..ini sudah lebih. Kalau IBM ada kat situ, dah lama si tua bangka ni kena lempang. IBM pasti, si tua ni telah dibayar dan tak mustahil semuanya ini telah di rancang oleh si pengkhianat bangsa dan negara, Anwar al-juburi. - IBM
PKR, PARTI KENCING RAKYAT. SITUA BANGKA NI KENA KENCING, TAPI DIA TAK SEDAR KERANA HIDUNGNYA TERSUMBAT DIK KERANA DAH LANJUT USIA. MASIH TAK SEDAR DIRI.

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...