Monday, December 12, 2011

Pas Sedia 10 Agenda Untuk 'Melingkupkan' Negara

Inilah muka-muka Hero Pas yang akan melaksanakan 10 Agenda mereka untuk melingkupkan negara

MEMANG senang buat janji. Janji itu, janji ini, tapi dapatkah dilaksanakan?. Bercakap pasal buat janji ni, ianya seolah-olah satu permainan harian bagi Pas. Mereka akan berjanji dan terus berjanji. Tak pernah pun dilaksanakan. Tapi, yang menghairankan kita semua, kenapa ramai rakyat masih percaya dan terus menyokong Pas, kenapa ye? 

Begitulah juga bila menjelangnya PRU. Pas dan rakan-rakan kongsinya akan berceramah, dan akan berjanji. Macam-macam janji yang di taburkan sehinggakan janji-janji yang mereka janjikan pada rakyat amat sukar ditunaikan. Tapi, bagi mereka itu tidak mendatangkan masalah pada kerana rakyat akan lupa segala janji yang Pas janjikan walaupun mereka memenangi sesesuatu kawasan yang mereka tandingi.

Bagi persiapan menuju ke PRU ke-13 yang akan diadakan bila-bila masa saja, Pas sudah membuat persiapan dan berikrar melaksanakan '10 agenda'. Seperti biasa, Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberitahu 10 agenda permulaan akan dilaksanakan sepanjang penggal pertama pemerintahan Pakatan iaitu merealisasikan konsep Negara Berkebajikan. Itupun kalau Pakatan Rakyat menang dan diberi mandat memerintah negara.

Itulah, azam mereka, itulah angan-angan mereka dan itulah janji-janji mereka yang menyediakan 10 agenda yang bagi pendapat IBM, juga rakyat negara ini yang mana agenda tersebut akan 'melingkupkan negara'. Percayalah. Kalau tak percaya, tunggu.


Kepada Haji Hadi, ingin di ingatkan, sebagai seorang yang bergelar 'ulama', janganlah terlalu ekstrem dalam politik, janganlah letakkan politik sebagai agenda yang akan menyusahkan rakyat dan akan menjadikan negara hura-hara. Sejajar dengan perwatakan orang yang alim, apatah lagi kononya parti yang kamu dukung tu sebuah parti yang memperjuangkan Islam, kenapa mesti berbohong?..kenapa kamu sanggup menipu rakyat?


Adakah penipuan yang Pas lakukan ini kerana didesak atau terdesak?. Kalau di desak, siapa yang mendesak Pas?. Jawapannya senang. Tak lain tak bukan rakan kongsi Pas yang amat-amat Pas sayangi dan hormati, DAP. Pas terlalu percayakan Dap daripada percayakan parti yang sebangsanya, iaitu UMNO. Pas menganggap orang-orang Umno adalah musuh utama mereka. Masyallah!!..kenapa sampai begitu sekali?. Soalan ini, para pembaca sekelian, tanyalah pada NIk Aziz, tanyalah Hj Hadi Awang dan orang-orang kuat Pas yang lain. Mereka boleh berpeluk dan berjabat tangan dengan cina Dap, tapi tidak dengan orang-orang Umno. Sedih, sedih, sungguh sedih. Bangsa melayu berpecah, dipecahkan oleh kaum pendatang, kaum cina yang terlalu bercita-cita untuk memerintah negara. 


Di fahamkan semalam Pas melancarkan 'dokumen Negara' yang dicetuskan oleh Hj Hadi Awang yangmana antara kandungan dokumen itu, termasuklah 10 agenda negara berkebajikan yang terdahulu telah di masukkan di dalam Buku Jingga yang dilhamkan ketua mereka, Anwar Ibrahim, si Al-Juburi. IBM ada senarai 10 agenda yang di lancarkan oleh Pas, tapi, tak payahlah nak di paparkan di sini. IBM rasa semua orang sudah tahu pun akan kandungannya. Apa yang perlu di buat oleh rakyat jelata, tolak 10 Agenda yang karut-marut ni dan katakan tidak pada Pas dan Pakatan rakyat di PRU ke-13 nanti.

AWAS!! JANJI PAS JANJI PILIHAN RAYA DAN JANJI UNTUK MENJULANG DAP. PAS, PIS, PUS!!


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...