Tuesday, April 10, 2012

Akhirnya 'BERSIH 3.0' Dapat Permit Untuk Berhimpun!!


SERONOK le korang ye. Siapa kata kerajaan zalim, kerajaan tak adil. Sebenarnya kerajaan tiada masalah membenarkan perhimpunan BERSIH 3.0 dilangsungkan seperti dirancang selagi penganjur mematuhi Akta Perhimpunan Aman 2011 dan tidak menimbulkan sebarang gangguan. Berhimpunlah, berkelahlah. Asalkan jangan ada yang langsung tak mahu bangun langsung. 'Duduk Bantah'. itu je, Kan senang tu.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Hussein berkata, atas semangat akta yang baru dugubalkan itu, kerajaan tidak akan melarangnya. Di dalam sidang media di bangunan Parlimen hari ini, Hishamuddin berkata, kumpulan itu boleh berkumpul, tetapi tidak boleh menyusahkan orang awam atau menjejaskan ketenteraman awam. Boleh ke penganjur mengawal pengikut-pengikutnya dan terjaminkah keselamatan orang awam sekiranya mereka melalui jalan tersebut?

Jika berlaku sebaliknya, IBM berpendapat pihak penganjur mensti beertanggung jawab 100% sekirannya berlaku sesuatu yang tidak diingini dan jangan pulak menyalahkan pihak polis sekiranya mereka bertindak. Kerana iannya telah berlaku di BERSIH 2.O dahulu. Ada yang kena tembak dengan 'pemedih mata'...dan, heboh diberitakan salah seorang penyokong mereka meninggal dunia, tapi, hidup kembali (lakunan depa). Hehehe..lucukan. Dan kali ini, ada ke lagi sesiapa yang nak berlakun seperti itu?


Penganjur perhimpunan itu, BERSIH 2.0, sebelum ini mengumumkan bahawa perhimpunan berkenaan akan dijalankan selama dua jam bermula jam 2 petang pada 28 April di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur. Perhimpunan dengan tema "Duduk Bantah" itu juga akan diadakan serentak di lokasi tertentu seluruh negara dan negara lain.Perhimpunan berkenaan juga akan disertai oleh Himpunan Hijau – perhimpunan untuk membantah loji nadir bumi Lynas Advanced Materials Plant di Gebeng, Pahang.

Wakima 'DUDUK BANTAH' tema korang, pastikan korang jangan bangun, duduk kat padang tu berjam-jam dan melalak le korang sampai ke petang. Lepas tu, pastikan korang dapat habuan dari pihak pengajur dan baliklah dengan hati yang puas. Puas?...apa yang puasnya.? Dapat habuan RM50 seorang dikira puas?...Bodoh..bahlol, tolol, itulah perkataan yang sesuai untuk korang, tunduk kepada seorang pemimpin 'hindu'. Hindu betina pulak tu. Malu..malu...mana maruah korang? ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

1 comment:

  1. siapa kata dapat habuan rm 50. kelakarnya encik ni percaya berita2 macam tu, banyak benar duit bersih nak upah orang pergiberhimpun. kami pergi adalah kerana inginkan keadilan. encik berpejam mata sajakah melihat puluh ribu warganegara asing yang diberi kerakyatan express untuk mengundi dlm pilihanraya.

    alamatnya hancurlah malaysia, kalaulah mereka berpakat menjatuhkan kepimpinan negara kita..huru-haralah..

    semoga allah melindungi kemerdekaan yang kita kecapi sekarang.

    en sayang umno.
    kami tak sayang umno, tak sayang pas, tak sayang bersih.

    kami cintakan keadilan dan kesejahteraan negara ini dimana kami masih belum ketemui kedua2 elemen tersebut sepanjang kepimpinan umno. kalaulah pemimpin umno ade kedua2 elemen tersebut, maka apa perlu kami emmbangkang?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...