Monday, April 30, 2012

Nik Aziz 'Perasuah' Tegar. Rasuah Ahli2 Pas ke Perhimpunan Bersih 3.0....

"Nah ambik duit ni, gi demo dan Bersihkan Dataran Merdeka tu. Bersih sampai bersih, jangan tak bersih..ada fahe," - Nik Aziz.

HAPUSKAN PERASUAH SEPERTI NIK AZIZ  INI YANG MENGAKU SEORANG ULAMA. SELAMATKAN NEGARA KITA DARI PERASUAH DAN ULAMA SEMAK YANG SENTIASA MENGHURU-HARAKAN NEGARA.

MURSYIDUL Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengucapkan tahniah kepada peserta perhimpunan Bersih 3.0 dan mengaku memberi duit poket kepada ahli-ahli Pas yang menyertai perhimpunan itu semalam.

Nik Abdul Aziz memberitahu, beliau memberikan duit poket itu atas kapasiti peribadi kepada ahli Pas di kawasannya yang meminta bantuan kewangan untuk menyertai demonstrasi haram tersebut.

“Apa salahnya bayar minyak dia, dia dah tinggalkan rumah, dia nak pergi, duit tak ada, minta duit minyak Tok Guru, apa susahnya.

“Saya beri duit peribadi, saya beri duit saya, duit poket, dia nak pergi mintalah duit Tok Guru, mana ada duit hendak pergi sendiri ke Kuala Lumpur, kena bayar kereta, hotel dan makan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas dakwaan Pas Kelantan memberi wang kepada peserta perhimpunan haram Bersih 3.0 di Dataran Merdeka, semalam yang mencetuskan keganasan termasuk merosakkan harta awam, mencederakan anggota polis dan petugas media.

Dari situ kita dapat lihat dan membuat analisa bagaiamana jijiknya pemimpin-pemimpin Pas seperti Nik Aziz ini yang kononnya seorang ulama tegar, pemimpin Islam yang mengetuai sebuah parti Islam (PAS) yang memperjuangkan agama Islam. Tapi....lihatlah apa sudah jadi. Pas selalu menuduh Umno mengamalkan rasuah, mengamalkan politik kotor, dan suka melamparkan tuduhan-tuduhan yang tidak berasas.

Bagaimanapula pandangan Pas dan pakatan pembangkang bila dengan terang-terang Nik Aziz mengaku memberi wang poket kepada ahli-ahli Pas untuk perig berhimpun di perhimpunan Bersih 3.0?.  Tidakkah itu dikatakan rasuah?.....Bagi Nik Aziz apa yang pas buat semuanya betul. Memang haram jadah punya Tok Guru. Bila mampus nanti berasap le kubur kamu wahai Nik Aziz dan anjing-anjing yang berpakaian 'kuning'.

Kesimpulannya, IBM mengajak rakan-rakan dan para pembaca menilaikan sendiri akan matalamat perjuang Bersih 3.0 dan juga mendalami, siapakah Nik Aziz yang dipanggil Tok Guru sebenarnya?. Fikir-fikirkanlah. ~ IBM 

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA 

2 comments:

  1. Pemberi dan penerima rasuah akan sama-sama ke neraka. Tambahan pula apabila memberi rasuah untuk membuat haru biru kepada negara. Tak guna bergelar tok guru, lebih baik panggil saja tok garu.

    ReplyDelete
  2. Salam S.AHamid,

    Betul tu. Nik Aziz ni memang tak layak dipanggil Tok Guru. Pengamal Rasuah rupanya Pok Nik ni. Memang elok apa yg bro katakan, panggil saja 'Tok Garu'.....garu janggutnya yg syaitan bertenggek di janggutnya...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...